به گزارش اکوایران، سفیر اسرائیل در بریتانیا از منتفی دانستن حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران خودداری کرده است.

به نوشته هافینگتون‌پست، تزیپی هوتولی در مصاحبه‌ای در روز یکشنبه (15 مهر) از پاسخ به سوالاتی درباره برنامه اسرائیل خودداری کرد. او در پاسخ به این سوال که «آیا همانطور که جو بایدن - رئیس‌جمهور آمریکا - می‌خواهد، شما برنامه حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران را منتفی می‌دانید؟»، گفت: «به شما می‌گویم آنچه که اسرائیل قطعا انجام می‌دهد این است: از میان بردن تهدید.»

تزیپی هوتولی ادامه داد: «ما نمی‌خواهیم با تهدید موشکی از سوی ایران روبه‌رو باشیم و زیر آتش محور مقاومت قرار بگیریم. به همین دلیل است که ما تهدید را از بین خواهیم برد. این بر عهده کابینه است که چگونه درباره آن تصمیم بگیرد.»

مجری در سوالی دیگر پرسید: «رئیس‌‌جمهور بایدن از اسرائیل خواسته است حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران را در نظر نگیرد، آیا این کار انجام می‌شود؟»

هوتولی پاسخ داد: «نخست اینکه ما هر کاری را برای رفع تهدید انجام خواهیم داد. دوم، اگر دنیا می‌خواهد از چنین سناریویی جلوگیری کند، اول از همه باید از توانایی‌های هسته‌ای ایران جلوگیری کنیم.»

سفیر اسرائیل در مصاحبه جداگانه‌ای در اسکای‌نیوز در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل مستقیما به ایران حمله خواهد کرد، گفت: «همه گزینه‌ها روی میز است.»