به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل‌ مدعی رهگیری یک موشک زمین به زمین  شد که از یمن به سمت مرکز اسرائیل شلیک شده بود. 

دیده‌شدن این موشک بر فراز آسمان اسرائیل، به صدا درآمدن آژیرها در مناطقی از جمله در تل‌آویو را به همراه داشته است. ارتش اسرائیل ادعا کرده مه این موشک را توسط "سامانه دفاع موشکی دوربرد آرو (پیکان)" سرنگون کرده است. 

در همین حال، رسانه‌های اسرائیلی روز دوشنبه به نقل از منابع مختلف از جمله العربیه و دیلی‌میل گزارش دادند که یحیی سنوار، رهبر حماس زنده است و تماس‌های خود با میانجی‌های قطری را از سر گرفته است. گزارش‌گر  آکسیوس هم به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داده سنوار در روزهای اخیر تماس با نمایندگان جنبش حماس در قطر را از سر گرفته است. این مقام افزود:  مشخص نیست که سنوار چه زمانی این پیام‌ها را ارسال کرده است و آیا مواضع خود را در مورد توافق تبادل تغییر داده است یا خیر.

دیوید منسر، سخنگوی کابینه اسرائیل هم در پاسخ به این‌ سوال که آیا ترور هاشم صفی‌الدین را تایید می‌کند یا نه، گفت: «ما هنوز قادر به تایید این موضوع نیستیم. هر وقت کشته شدن او تایید شود، در سایت ارتش اسرائیل خبرش را منتشر می‌کنیم.»

دنی دانون، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد هم روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری ادعا کرده اسرائیل در حال بررسی زمان و هدف حمله به ایران است، اما این حمله حتما انجام خواهد شد.