به گزارش اکوایران، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز، چهارشنبه 18 مهر 1403، به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس برگزار شد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تجارت، انتخاب نمایندگان به عنوان ناظر در شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات ۲۲ استان، انتخاب نمایندگان به عنوان ناظر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه ۱۵ استان و انتخاب نمایندگان به عنوان ناظر در شورای فرهنگ عمومی ۲۰ استان در دستور کار امروز مجلس قرار گرفت. 

انبارهای ما پر از برنج است

رضا حاجی‌پور، نماینده مردم آمل در جلسه طی تذکر شفاهی اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد که واردکننده برنج هستند اخیراً نامه‌ای خطاب به محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور و همچنین وزیر جهاد کشاورزی تنظیم کرده‌اند مبنی بر اینکه برنج در کشور نداریم و از آنجایی که قیمت برنج افزایش خواهد یافت اجازه دهید برنج وارد کنیم.

او توضیح داد: انبارهای کشور پر از برنج است و خالی نشده است اما واردکنندگان برنج توطئه کرده و این نامه را تنظیم کرده‌اند تا برنج وارد کنند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین الان ۷۵۰ تن برنج وارد کشور شده، این در حالی است که با برنجی که خودمان تولید کردیم می‌توانیم پاسخگو باشیم و نباید اجازه واردات برنج داده شود. از آقای عارف می‌خواهم جلوی این کار را بگیرد و اجازه ندهد برنج وارد شود.

میزان افزایش حقوق در سال 1404 خلاف برنامه هفتم است

علیرضا سلیمی، نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری شفاهی، اظهار کرد: میزان افزایش حقوق و مزایا در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ خلاف برنامه هفتم توسعه است.

او بیان کرد: اگر قرار است بودجه با این سبک و سیاق به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، دولتمردان بدانند که خلاف برنامه هفتم توسعه است و در مجلس با مشکل مواجه خواهند شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه موضوع افزایش حقوق و مزایا و افزایش پلکانی حقوق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ خلاف برنامه هفتم است، سازمان برنامه و بودجه کشور باید نسبت به اصلاح آن اقدام کند تا مغایرتی با برنامه هفتم توسعه نداشته باشد.

اجرای قانون همسان‌سازی از این ماه

قالیباف در جلسه علنی امروز گفت: شب گذشته جلسه‌ای با رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم که در آن جلسه در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران بحث و توافق شد.

او ادامه داد: قرار بر این است که امروز هماهنگی‌های لازم در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی انجام شود و پرداخت مطالبات گندم کاران عملیاتی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین در جلسه شب گذشته درباره موضوع بازنشستگان بحث و تبادل نظر شد و قرار بر این شد که همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه آغاز و اجرایی شود.

بر اساس ضرورت ها حکم حرمت سلاح هسته ای می تواند تغییر کند

نمایندگان مجلس در نامه ای به شورای عالی امنیت ملی خواستار تجدید نظر در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی و صدور اجازه و فراهم شدن امکانات برای ساخت سلاح هسته ای شدند.

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام این خبر به سایت دیده بان ایران گفت: نامه ای خطاب به شورای عالی امنیت ملی نوشته شده که تاکنون ۳۹ نماینده آن را امضا کردند. موضوع نامه در خواست تجدید نظر در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای است.

این خبر درحال تکمیل است...