به گزارش اکوایران، رای‌دهندگان جمهوری‌خواه ترامپ را در زمینه اقتصاد و امنیت مرزی ترجیح می‌دهند، اما هریس هنوز راهی برای پیروزی در کالج الکترال دارد.

در نظرسنجی جدید وال‌ استریت ژورنال، رای‌دهندگان در هفت ایالت نوسانی، دونالد ترامپ را آماده‌تر از کامالا هریس برای رسیدگی به مسائلی مانند اقتصاد و امنیت مرزها می‌بینند.نظرسنجی از ایالت‌های مورد مناقشه نشان می‌دهد که هریس در آریزونا، میشیگان، ویسکانسین و جورجیا با فاصله کمی پیش است.

ترامپ در نوادا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا دارای برتری با حاشیه باریکی است. اما برتری هیچ‌کدام بیش از 2 درصد نیست، به جز برتری 5 امتیازی ترامپ در نوادا، که مانند سایر نظرسنجی‌ها در محدوده خطای نظرسنجی قرار دارد.

از مجموع 4200 رای‌دهنده در ایالات نوسانی، ترامپ 46 درصد و هریس 45 درصد حمایت را به دست آورده‌اند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که رقابت در هر ایالت - و در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری - بسیار نزدیک است. اگر هریس در ایالت‌هایی که در نظرسنجی پیشتاز است برنده شود، اکثریت اندکی را در کالج الکترال به دست خواهد آورد.

رای‌دهندگان حزبی رادیکال‌تر شده‌اند

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که کمپین‌ها با لفاظی‌های تند، تغییر نامزد در برگه دموکرات‌ها و دو سوءقصد به ترامپ، آمریکایی‌ها را به سمت تمایلات حزبی‌شان سوق داده است و هیچ یک از نامزدها سهم معنی‌داری از رأی‌دهندگان حزب دیگری را به خود اختصاص نداده است. 

ترامپ، رئیس جمهور سابق، رای 93 درصد از جمهوری‌خواهان را در هفت ایالت در اختیار دارد، در حالی که هریس، معاون رئیس جمهور، رای 93 درصد از دموکرات‌ها را در اختیار دارد.

رای‌دهندگان مستقل 40 درصد برای هریس و 39 درصد برای ترامپ هستند، عامل دیگری که باعث می‌شود رقابت در هر ایالت به رقابتی جذاب تبدیل شود.

کاملا هریس

نتایج نشان می‌دهد که هریس یک مسیر بالقوه برای پیروزی در ایالت‌های کمربند آفتاب دارد، مسیری که به نظر می‌رسید زمانی که پرزیدنت بایدن، دموکرات‌ها را رهبری می‌کرد، بسته بود. 

رأی دهندگان در آریزونا 6 درصد بیشتر از بایدن در نظرسنجی مجله در ماه مارس، اکنون از هریس حمایت می‌کنند. 

سهم او از رای در جورجیا نسبت به بایدن 5 امتیاز و در کارولینای شمالی 4 امتیاز افزایش یافته است. در مقابل، سهم ترامپ در این هفت ایالت در مقایسه با ماه مارس کمی تغییر کرده است.

مسئله اقتصاد

رای‌دهندگانی که می‌گویند ترامپ به نسبت هریس در مدیریت اقتصاد بهتر عمل می‌کند، موضوعی که رای دهندگان از آن به عنوان مهمترین موضوع برای انتخاب نامزد خود یاد می‌کنند ده درصد بیشتر هستند. با 16 امتیاز، رای‌دهندگان از ترامپ برای مدیریت مهاجرت و امنیت مرزها، دومین مسئله مهم، حمایت می‌کنند. 

این آمار این سوال را ایجاد می‌کند که چرا پیشتازی‌های ترامپ در مبرم‌ترین موضوعات علی‌رغم حس بدبینی نسبت به مسیر کشور و اقتصاد، به برتری آشکار نسبت به هریس تبدیل نشده است.

این نظرسنجی چندین دلیل احتمالی را معرفی می‌کند.

یکی این است که رأی‌دهندگان دیدگاه متفاوتی نسبت به رهبری نامزدها در مورد اقتصاد دارند. وقتی از رای‌دهندگان سوال می‌شود که کدام نامزد به بهترین وجه می‌تواند برخی از جنبه‌های زندگی اقتصادی آمریکایی‌ها مانند مراقبت‌های بهداشتی را اداره کند، هریس از مزیت برخوردار است و همچنین پیشتازی اندکی در رسیدگی به قیمت مسکن است. 

زمانی که از رای‌دهندگان پرسیده می‌شود که کدام یک از کارگران آمریکایی حمایت خواهد کرد، این دو نامزد اساساً آمار مساوی دارند.

دیدگاه‌های اقتصادی نشان می‌دهد که رای‌دهندگان بین وضعیت امور در سطح ملی و در ایالت خود تمایز قائل می‌شوند. 

نزدیک به دو سوم می‌گویند که اقتصاد ملی ضعیف یا نه چندان خوب است، و کمی بیش از یک سوم آن را خوب یا عالی ارزیابی می‌کنند. اما در مورد اقتصاد در ایالت خود، اکثریت 52 درصد آن را خوب یا عالی ارزیابی کردند. نیمی از آنها می‌گویند که امور مالی شخصی آنها در سال گذشته در مسیر درستی حرکت نکرده است، سهم کمی بیشتر از 46 درصدی که می‌گویند در مسیر درست حرکت کرده‌اند.

انتخابات آمریکا

واضح‌ترین مزیت هریس در مورد سقط جنین خودخواسته است. رای‌دهندگان با 16 امتیاز برتری او را بهتر از ترامپ در مدیریت این موضوع می‌بینند. حدود 61 درصد می‌گویند که می‌خواهند سقط جنین در همه یا بیشتر موارد قانونی باشد.

این شکاف ممکن است به سوالاتی که رای‌دهندگان در مورد سبک رهبری ترامپ دارند دامن بزند. در حالی که وقتی از رای‌دهندگان سوال می‌شود که کدام نامزد تجربه بهتری برای ریاست‌جمهوری دارد، ترامپ برتری دارد، اما 48 درصد از رای دهندگان او را «بیش از حد افراطی» می‌دانند، در حالی که 34 درصد هریس را «بیش از حد افراطی» می‌دانند.

این رای‌دهندگان همچنین ممکن است در مورد لفاظی‌های تهاجمی و سبک شخصی ترامپ اظهار نظر کنند. به گفته مایکل بوسیان، دموکرات مسئول نظرسنجی: «موضوع لزوماً مجموعه‌ای از مسائل نیست، بلکه نحوه رهبری، حکومت و رفتار اوست.»

نتیجه رقابت به بخش کوچکی از رای‌دهندگانی بستگی دارد که به طور قاطعانه در مورد انتخاب خود برای ریاست جمهوری تصمیم نگرفته‌اند. 

حدود 16 درصد از رای دهندگان توسط نظرسنجی‌ها قابل متقاعد کردن در نظر گرفته می‌شوند. یعنی ممکن است به هر یک از طرفین رای دهند، حتی اگر اکنون به سمت یک نامزد متمایل باشند. این نسبت از 32 درصد در ماه مارس کاهش یافته و نزدیک با 12 درصد در آخرین نظرسنجی ملی مجله در ماه آگوست است.

به طور دقیق‌تر، حدود 6 درصد از رای‌دهندگان بلاتکلیف هستند و دیدگاه‌های آنها نسبت به نامزدها متفاوت است. این رای‌دهندگان به ترامپ برای عملکرد شغلی‌اش به عنوان رئیس جمهور رتبه بالاتری نسبت به هریس در مدیریت فعلی‌اش می‌دهند. اما درباره نظر کلی آنها در مورد هر نامزد، هریس رتبه‌ بهتری دارد.

به گفته بوسیان : «آنها ترامپ را بیشتر دوست ندارند، اما عملکرد شغلی او را بیشتر تایید می‌کنند.»

او اضافه کرد بسیاری از این رای دهندگان در انتخابات رای نمی‌دهند. این باعث می‌شود که حتی بخش کوچک‌تری از این بخش از رای‌دهندگان به طور بالقوه نتیجه انتخابات را مشخص کنند.