به گزارش اکوایران به نقل از ایسنا؛‌  امروز -24 مهر- نشست خبری، سخنگوی دولت برگزار شد . مهم‌ترین مسائلی که مهاجرانی به آن اشاره کرد، به شرح زیر است: 

اهدا یک واحد مسکونی به خانواده جان باختگان معدن طبس

جامعه مدنی و خیریه‌ها به همراه دولت در تلاش برای کاهش مشکلات خانواده‌های جان‌باختگان معدن طبس فعال بودند و با همت وزیر راه، موضوع تأمین مسکن آنان حل شد. به هر خانواده یک واحد مسکونی اهدا خواهد شد و همچنین دیه‌ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. در حال رایزنی برای بخشش دیون این افراد و برنامه‌ریزی برای آموزش فرزندان آن‌ها هستیم. با تدابیر وزارت کار، از پایان همین ماه، مستمری ماهانه برای خانواده‌های جان‌باختگان معدن طبس برقرار خواهد شد.

سفر شجاعانه عراقچی و قالیباف به بیروت

سفر شجاعانه آقایان عراقچی و قالیباف به بیروت با وجود همه تهدیدات برای برقرای صلح و آرامش انجام شد که این اقدام قابل تقدیر است؛ ما با یک رژیم کودک کش مواجه هستیم.

تلاش دولت تنظیم بودجه منظم است

دولت در حال بررسی دقیق بودجه است و امیدواریم با وجود ناترازی‌ها، بتوانیم کشور را در موقعیتی قرار دهیم که بودجه آثار تورمی حداقلی و آثار عدالتی حداکثری، به‌ویژه برای اقشار کم‌درآمد داشته باشد. دولت به دنبال ایجاد نظم و انضباط مالی است. علی‌رغم دشواری‌های ناشی از تحریم‌ها، این وضعیت به معنای عدم وجود راه‌حل نیست و تلاش دولت بر تنظیم بودجه‌ای منظم و کارآمد متمرکز است.

تبریک به تیم فوتبال «خاتون بم»

در روزهای گذشته، تیم فوتبال «خاتون بم» با شایستگی در جمع ۸ تیم برتر فوتبال زنان آسیا قرار گرفت. این موفقیت را به تمامی بازیکنان و مربیان این تیم، همچنین به جامعه ایران اسلامی به ویژه زنان و دختران این مرز و بوم و همه دست‌اندرکاران ورزش کشور تبریک می‌گویم.

واردات خودروهای کارکرده قانون است و در حال بررسی برای اجراست

اصل بر حمایت از تولیدات داخلی است، اما مردم حق دارند از خودروی خارجی استفاده کنند. ما تجمعی از درخواست‌ها برای واردات داریم و این فرایند آغاز شده است.

 در خصوص خودروهای کارکرده، بحث‌های زیادی وجود دارد که آیا این موضوع با شأن مردم همخوانی دارد یا خیر. این مطالبه مطرح است و دولت در حال تلاش برای برطرف کردن موانع واردات است. همچنین واردات خودروهای کارکرده قانونی است و در حال بررسی برای اجرای آن هستیم.

کار فرهنگی را با باید و کار سلبی نمی‌توان دنبال کرد

رویکرد رئیس‌جمهور نسبت به حجاب مشخص است؛ مسائل فرهنگی را نمی‌توان با اجبار و زور به مردم تحمیل کرد. این مسائل از جنس باور و اعتقاد هستند و باور را نمی‌توان با اجبار شکل داد.

این دولت، دولتی است که بر وفاق ملی تأکید دارد و در تلاش است تا مسائل را با رویکردی همدلانه حل کند. در عین حال، قانون باید در راستای مصالح کشور باشد و پشتوانه اجرایی مناسبی داشته باشد. ما به دنبال کار کارشناسی دقیق هستیم تا قانونی متناسب با مصالح کشور تدوین شود، چرا که معتقدیم مسائل فرهنگی را نمی‌توان صرفاً با دستورات و برخوردهای سلبی پیش برد.

بررسی فیلترینگ در چارچوب منافع ملی و کار کارشناسی در حال انجام است

 در خصوص موضع دولت درباره رفع فیلترینگ ،موضع همانند موضع رئیس‌جمهور است و به‌وضوح بیان شده که فیلترینگ مضرات زیادی ایجاد کرده و حفره‌های امنیتی به وجود می‌آورد.

همچنین این اقدام دسترسی به محتوای نامناسب را تسهیل می‌کند. دولت در حال انجام کارهای کارشناسی در چارچوب منافع ملی است و فیلترینگ به اهداف خود نرسیده و این موضوع در حال بررسی قرار دارد.