به گزارش اکوایران، روز سه شنبه، اسکناس آمریکایی با قدرت وارد کانال ۳۱ هزار تومانی شد، به راحتی سطح ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومانی را شکست و تا انتهای شب توانست حتی تا محدوده ۳۱ هزار و ۷۵۰تومانی پیشروی کند. از محدوده ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومانی کمی میزان فروش ها بیشتر و بهای دلار مقداری اصلاح شد تا این ارز به نزدیکی سطح ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان برگردد. 

تحلیل گران فنی باور دارند، اگر دلار زیر سطح ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومانی بماند، شدت هیجان اسکناس آمریکایی در روز جاری محدود خواهد بود. با این حال ورود دلار به کانال ۳۲ هزار تومان می تواند بازارساز را دچار چالش های بیشتری کند. 

از نگاه برخی فعالان، بازار ارز به دلیل محدود شدن احتمال احیای توافق هسته ای تا اواسط پاییز با بازگشت شماری از خریداران مواجه شده است. دلار تا پیش از بحث های مربوط به دور جدید مذاکرات هسته ای تا کانال ۳۴ هزار تومان رشد کرده بود، ولی احتمال احیای برجام موجب شد که اسکناس آمریکایی تا کانال ۲۸ هزار تومانی نیز عقب نشینی کند. در شرایط فعلی،‌ روند قیمتی بازار بیشتر متمایل به این است که به سوی سقف سال ۱۴۰۱ حرکت کند ولی سد بازارساز می تواند هر معادله ای را بر هم بزند.