به گزارش اکوایران، بررسی شاخص  قیمت دلار  در شهریور 1401 نشان می دهد که در آخرین ماه تابستان اسکناس آمریکایی در  بازار ارز  تهران در سه کانال 29 ، 30 و 31 هزار تومان به روند حرکتی خود ادامه داده است.

روند  قیمت دلار  شهریور 1401 

نرخ دلار در ماه گذشته 3 روند ثبات-افزایش-ثبات را تجربه کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی در درهه اول شهریور ماه که از انتهای مرداد ماه در کانال 29 هزار تومانی نوسان می‌کرد افت و خیز قابل ملاحظه از خود ثبت نکرد و در  پله‌های میانی تا انتهایی کانال 29 هزار تومانی نوسان کرد. معامله گران معتقدند بودند که سیگنال های مثبت برجامی و  رد و بدل شدن پاسخ های ایران و  آمریکا  توسط اتحادیه اروپا موجب خوشبینی معامله گران  بازار ارز  تهران شد و همین امر موجب احتیاط بازیگران ارزی در حجم خرید و فروش دلار بوده است. 

سیگنال عقبگرد برجام به بازار دلار 

در دهه دوم شهریور ماه بازیگران ارزی توانستند  نرخ دلار  را یک کانال افزایش دهند.ناامیدی نسبت به احتمال توافق  برجام  در نیمه دوم ماه در بین معامله گران ارزی شکل گرفت. روندحرکتی دلار در نیمه دوم رو به جلو بود. در سیزدهمین  روز از ماه مذکور  قیمت دلار  در تهران وارد کانال 30 هزار تومان شد.  قیمت دلار  در20 شهریور از نیمه کانال 30 هزار تومان هم عبور کرد و بر روی 30 هزار و 600 تومان قرار گرفت.

نرخ این ارز در 21 شهریور به یک قدمی کانال جدید رسید.در روز یاد شده دلار به قیمت 30 هزار و 900 تومان به فروش رسید. البته عده ای از معامله گران می گفتند دلار وارد کانال 31 هزار تومان هم شده بود.

قیمت دلار در شهریور ۱۴۰۱

این پایان ماجراجویی دلار در تهران نبود.روند  افزایش قیمت دلار در 22 شهریور شدت گرفت. نرخ دلار در بیست و دومین روز از آخرین ماه تابستان به سقف یک ماهه ی خود بازگشت و در 27 شهریور عقب نشینی های که به واسطه خوشبینی نسبت به احتمال توافق برجام به وجود آمده بود را جبران کرد.قیمت دلار در 27 شهریور بر روی 31 هزار و 700 تومان قرار گرفت. 

قیمت دلار استپ زد / بازدهی قیمت دلار در شهریور

در روز های پایانی شهریور قیمت دلار استپ زد و در یک محدوده خاص ثبات پیدا کرد.قیمت دلار  در روز های مذکور در محدوده 31 هزار و 500 تا 31 هزار و 600 تومان به نوسان پرداخت.به نظر می رسد تجمعات تهران در اواخر شهریور موجب شد  بازیگران ارزی با احتیاط بیشتری در موقعیت خرید و فروش قرار بگیرند. بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار در ماه گذشته نشان می دهد بازدهی قیمت دلار در ماه مذکور 6/2 درصد بوده است. 

افزایش قیمت طلا در شهریور1401/ بازدهی مثبت  قیمت طلا 18عیار 

بررسی قیمت طلا 18 عیار هم در ماه گذشته حکایت از افزایش قیمت این فلز زرد رنگ داخلی دارد. قیمت طلا در اوایل شهریور به قیمت 1 میلیون و 246 هزار تومان به فروش رسید. این فلز گران بهای داخلی در روز 22 شهریور به بالاترین قیمت در شهریور رسید و با 1 میلیون و 342 هزار و 700 تومان مبادله شد.

قیمت طلا در شهریور ۱۴۰۱

در آخرین روز شهریور قیمت طلا  18 عیار 1میلیون و 328 هزار و 600 تومان بود که نسبت به اولین روز شهریور 82 هزار و 600 تومان بالاتر بود. بازدهی قیمت طلا 18عیار در شهریور 5/8 درصد ثبت شد.