قیمت دلار توانست به بالای سد مقاومتی ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومانی نفوذ کند تا افزایشی ها نشان دهند به راحتی حاضر نیستند در برابر عرضه بازارساز دست به عقب نشینی بزنند. 

به گفته برخی فعالان، روز دوشنبه اسکناس آمریکایی نه تنها توانست یک بار دیگر وارد کانال ۳۳ هزار تومانی شود، بلکه علی رغم فشار عرضه از محدوده ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومانی عبور کرد. از نگاه شماری از بازیگران ارزی‌، این روزها بازار صحنه جدال بازارساز با خریداران احتیاطی بوده است که با تصور کاهش احتمال احیای برجام و بالا رفتن فشارهای تحریمی وارد بازار شده اند. 

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که بازارساز در روز جاری یکبار دیگر دلار را به زیر مرز ۳۳ هزار تومانی براند، فشار خرید کاهش خواهد یافت. با این حال، ممکن است برخی از معامله گران، پیش از تعطیلی های انتهای هفته، سعی کنند که ارز مورد نیاز خود را در روز سه شنبه تهیه کنند و همین موضوع فشار تقاضا را در بازار زیاد کند. 

دلار در انتهای مردادماه با رشد احتمال احیای توافق هسته ای حتی تا مرز ۲۸ هزار تومانی نزول کرد،‌ ولی پس از آن توانست خود را تا کانال ۳۱ هزار تومانی احیا کند. در روزهای اخیر با رشد التهاب و بالا رفتن احتمال افزایش فشارها، اسکناس آمریکایی تا بالای مرز ۳۳ هزار تومان خود را بالا کشید و این موضوع کمی انتظارات صعودی را تقویت کرد.