به گزارش اکوایران، دیروز در بازار رشد  قیمت دلار  هرات و سلیمانیه از بازار تهران بیشتر بود. معامله‌گران می‌گفتند قطعی اینترنت و ترس از تجمعات موجب شده بازار دلار تهران کساد شود و با وجود چند محرک صعودی رشد چشمگیری پیدا نکند. 

رشد دلار تهران از بازارهای همسایه جا ماند 

رشد دلار تهران دیروز  از بازارهای همسایه جا ماند. قیمت دلار تهران دیروز 100 تومان رشد کرد و به 32 هزار و 700 تومان رسید.

نرخ دلار مرز 32 هزار و 800 تومان را لمس کرد اما نتوانست تثبیت بدهد. اسکناس آمریکایی در هفته جاری چند بار در شکستن محدوده 32 هزار و 800 تومان ناکام بوده است. 

برخی از تحلیلگران معتقد بودند در شرایط فعلی بازارساز هم عرضه ارز را بالا برده است و مانع عبور دلار از مرز 32 و 800 تومان شده است.

این دسته از بازیگران ارزی باور داشتند تثبیت دلار تهران بالای محدوده 32  هزار و800  تومانی می تواند موجب رشد قیمتی دلار به سوی مقاومت بعدی یعنی محدوده 33 هزار و 300 تومان شود. 

میل شدید دلار هرات و سلیمانیه به صعود

دیروز  بازارهای مجاور تهران، میل شدید به صعود پیدا کردند. نرخ دلار هرات از قیمت بسته شده دیروز بالاتر معامله شد. دلار هرات امروز نه تنها از مرز 32 هزار و 200 تومان عبور کرد بلکه از نیمه کانال 32 هزار تومان هم بالا رفت و در فکر رسیدن به مرز مقاومتی 32 هزار و 800 تومان بود. 

هر برگ اسکناس امریکایی عصر دیروز در بازار یاد شده به قیمت 32 هزار و 600 تومان معامله شد. قیمت مذکور در مقایسه با عصر چهارشنبه 420 تومان صعود را نشان می دهد.

برخی از  معامله گران می گفتند اگر دلار هرات به بالای مرز 32 هزار و 800 تومان برسد احتمال رسیدن آن به کانال 33 هزار تومان قوی تر خواهد شد. 

قیمت دلار سلیمانیه هم دیروز بعد از 9 روز بار دیگر وارد کانال 33 هزار تومان شد. نرخ دلار  آمریکا  در بازار سلیمانیه عصر دیروز با 300 تومان رشد نسبت به عصر چهارشنبه بر روی مرز 33 هزار تومان قرار گرفت. آخرین باری که دلار  سلیمانیه در مرز مذکور معامله شده بود به 12 مهر ماه سال جاری برمی گردد.

نرخ حواله درهم آرایش صعودی به خود گرفت

نرخ حواله درهم نیز دیروز آرایش صعودی به خود گرفت.  قیمت درهم  دیروز تا 9 هزار و 80 تومان بالا رفت که در مقایسه با چهارشنبه 80 تومان بالاتر بود. 

نرخ برابری درهم به دلار تقریبا 33 هزار و 350 تومان بدست آمد که با قیمت نقدی بیش از 500 تومان فاصله را نشان می دهد. فعالان بازار می‌گفتند این امر می‌تواند بر روی انتظارات  صعودی معامله گران دلار تهران اثر بگذارد و تقاضا را برای خرید بیشتر کند اما بازار ارز تهران در شرایط فعلی در یک وضعیت نا به سامان به سر می برد و دلار تهران نتوانست از موقعیت امروز بهره کافی را ببرد. 

قیمت اونس طلا ثابت ماند /طلا 18 عیار بالا کشید

قیمت  اونس طلا  دیروز نسبت به چهارشنبه ثابت بود و در محدوده 1671 دلار به فروش رسید اما بازار داخلی ایران شاهد افزایش  قیمت طلا  18 عیار بود . فلز زرد رنگ داخلی دیروز نزدیک به 5 هزار تومان گران تر از نرخ دیروز به فروش رسید و روی یک میلیون و 361 هزار و 900 تومان قرار گرفت. 

سکه بازان قدرت نمایی کردند/ ورود سکه به کانال 15 میلیون 

بازار سکه دیروز برخلاف  بازار ارز  تهران شاهد قدرت نمایی معامله گران افزایشی بود. سکه بازان در روز پنجشنبه نه تنها تمام زیان روز گذشته را جبران کردند بلکه با 120 هزار تومان افزایش نسبت به روز قبل توانستند بار دیگر کانال 15 میلیون تومان را فتح کنند. هر قطعه سکه امامی عصر امروز در محدوده 15 میلیون و 42 هزار تومان به فروش رسید. ارزش ذاتی سکه هم امروز 12 میلیون و 864 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 16 درصد بدست آمد

 نسخه مهم برای رسیدن سکه به نیمه کانال 15 

 رفتار سکه نشان می دهد که شکست سطح 15 میلیون و 500 هزار تومان در شرایط فعلی برای بازار راحت نیست و برای چنین رشدی،‌ فلز گران بهای داخلی نیاز به سوخت سنگین تری دارد. به عنوان مثال، رشد دلار تا کانال 34 هزار تومان می تواند تا حدی سکه بازان را با قدرت بیشتری در موقعیت خرید قرار دهد.