بازار ارز و سکه در این هفته سبز بود و گوی سبقت را از میان سایر بازارها ربود و صدرنشین بازدهی هفتگی شد. دلار تهران که در طول سال جاری بارها شانس خود را در حمله به مقاومت ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومانی امتحان کرده بود در دومین حمله خود در پاییز به این محدوده مقاومتی توانست این مقاومت سخت را شکست دهد و خود را در بالای محدوده فوق تثبیت کند.

شکست محدوده قیمتی فوق باعث افزایش تقاضا در بازار و رشد بیشتر دلار شد. از نظر تکنیکالی دلار تهران از ابتدای سال جاری در محدوده مقاومتی بالای کانال سی هزار تومانی یک الگوی مثلث افزایشی تشکیل داده بود که سقف قیمتی ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان مانع پیشروی دلار شده بود، ‌طولانی شدن مذاکرات احیای توافق هسته ای، رشد نقدینیگی، افزایش ناآرامی های اجتماعی، افزایش پول های راکد در اثر ناآرامی و فیلترینگ، توقف مذاکرات احیای برجام و تشدید تحریم های ضد ایرانی باعث شد تا دلار در طول این مدت تشکیل یک الگوی تکنیکالی افزایشی دهد و در روز سه شنبه شکست این محدوده مقاومتی ثبت شد.

با شکست این مقاومت تقاضای دلار به طور قابل ملاحظه ای رشد کرد این افزایش از دو طریق اثبات می شود اول رشد قیمت ناگهانی و زیاد دلار پس از شکست این مقاومت بود قیمت دلار پس از شکست این مقاومت در روز چهارشنبه بیش از هزار و ۱۰۰ تومان رشد کرد. حجم معاملات دلار توافقی هم پس از شکست این مقاومت رکورد زد و افزایش یافت و در نهایت قیمت دلار در پایان معاملات هفته در محدوده ۳۴ هزار و هشتصد تومان متوقف شد الگوی تکنیکالی فوق، کانال ۳۶ هزار تومانی را مهم‌ترین ناحیه مقاومتی دلار نشان میدهد ولی با اقدامات کنترلی بازارساز مشخص نیست که دلار مقاومت پیش رو‌ را بتواند لمس کند‌زیرا کار بسیار سختی پیش رو دارد.

 سکه امامی نماد تقاضای پول های درشت در بازار سکه و ربع سکه نماد تقاضای پول های خرد در این بازار است. اکوایران، نرخ دلار، سکه امامی و ربع سکه در تاریخ دوازدهم آبان ماه را  با مدت مشابه هفته گذشته، مدت مشابه ماه قبل، نسبت به ابتدای سال جاری و نسبت به مدت مشابه سال قبل مقایسه کرده است و بازدهی دلار، ربع سکه و سکه امامی را برای دوازدهم آبان‌ماه نسبت به بازه های زمانی فوق به دست آورده است.

نمودار فوق روند بازدهی سکه امامی، ربع سکه و دلار را در بازه های زمانی گفته شده نشان می دهد.قیمت دلار در طول هفته منتهی به دوازدهم آبان با رشد هزار و ۹۵۰ تومانی بازدهی ۵.۷ درصدی را ثبت کرد. ربع سکه با بازدهی ۷.۶ درصدی رکورددار میزان بازدهی بوده و سکه امامی با پنج درصد کمترین بازدهی ماهانه را به دست آورده است.

بازدهی دلار در ۱۲ آبان نسبت به مدت مشابه مهرماه ۵.۴ درصد بوده است. سکه امامی و ربع سکه نیز در بازه زمانی فوق به ترتیب ۵ و ۵.۶ درصد بازدهی داشته اند.

ربع سکه در تمام بازه های زمانی مورد بررسی رکورددار بازدهی بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل توانسته بازدهی ۵۲ درصدی را کسب کند. دلار تهران در همین بازه زمانی تقریبا به اندازه نصف ربع سکه بازدهی کسب کرده است. سکه امامی اما نسبت به ابتدای  سال جاری و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب بازدهی ۲۹ و ۳۲ درصدی داشته است.