سکه امامی نتوانست بالای مرز حساس 16 میلیون و 500 هزار تومانی تثبیت شود و این فلز گران بها در روز پنجم هفته به محدوده 16 میلیون و 400 هزار تومان عقب گرد کرد. 
برای تحلیل گران فنی افت سکه به زیر مرز 16 میلیون و 500 هزار تومانی اهمیت زیادی دارد، چرا که آن ها تصور می کردند با تثبیت بالای مرز یاد شده، خریداران بیشتری وارد بازار شوند. در شرایط کنونی، انتظارات صعودی تا حدی کاهش یافته است. 
به باور برخی فعالان نبود رفتار افزایشی دربازار دلار یکی از مهم ترین عواملی بود  که زمینه ساز عقب نشینی  خریداران در بازار سکه شد. در صورتی که اسکناس آمریکایی به بالای محدوده 35 هزار و 200 تومان برود، سکه امامی نیز تا حدی بار دیگر تحت تاثیر افزایشی های بازار قرار خواهد گرفت. با این حال، حداقل در هفته جاری، قدرت دست افزایشی های بازار دلار نبوده است و همین موضوع احتمال افزایش قابل توجه برای سکه در روز انتهایی هفته را پایین می آورد.
در این میان برخی فعالان افزایشی امیدوارند که با برگشت اونس طلا به بالای سطح هزار و 750 دلاری، سکه کمی در مسیر صعود قرار بگیرد. با این حال، بیشتر سکه بازان باور دارند که بدون افزایش معنادار دلار بعید است که فلزگران بهای داخلی به بالای مرز 16 میلیون و 200 هزار تومان برگردد.