به گزارش اکوایران، طلا در روز دوشنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا تا محدوده سطح قیمتی 1770 دلار عقب نشینی کرد. این فعل و انفعالات به این دلیل رخ داد که برخی بازارها روی این موضوع حساب باز کرده اند که داده های قدرتمند اقتصاد آمریکا می تواند این فرصت را برای فدرال رزرو مهیا کند که در صورت صلاحدید همچنان با سرعت به عملیات انقباضی خود ادامه دهد. 

فعالیت خدمات در اقتصاد ایالات متحده بیشتر از چیزی که پیش بینی می شد رقم خورد و این موضوع در کنار افزوده شدن تعداد شغل بیشتر از انتظار به بزرگ ترین اقتصاد جهان، نشان می دهد اقتصاد آمریکا هنوز قدرت بالایی در برابر اقدامات انقباضی دارد. حالا این اتفاق احتمال افزایش سریع نرخ بهره را مجددا افزایش داده است.

اتریوم چارت

این در حالی بود که بیت کوین در روزی که تا محدوده 17 هزار و 400 دلاری افزایش قیمت داشت در ادامه روز روندی نزولی به خود گرفت و مجددا به محدوده قیمتی 17 هزار دلار بازگشت. بیت کوین ماه نوامبر را با بازدهی ماهانه منفی 16 درصد به پایان برد تا اوضاع همچنان در این بازار بحرانی بماند. اتریوم نیز نوسان زیادی در روز دوشنبه نداشت و در محدوده قیمتی 1260 دلار در حال نوسان بود.

بیت کوین چارت

امروز خبری نیز منتشر شد که تحلیل گران StanChart  پیش بینی کرده اند که قیمت بیت کوین در سال 2023 می تواند تا سطح 5 هزار دلاری نیز افت کند. همچنین این تحلیل گران گفته‌اند که این افت شدید قیمت می تواند سبب افزایش قیمت طلای فیزیکی شود. این در حالی است که بازار کریپتوها تازه در حال ریکاوری از بحران FTX هستند.