به گزارش اکوایران، سکه امامی در یک سال اخیر نسبت به سایر بازارها رشد بیشتری را تجربه کرده است و به همین دلیل، برخی تحلیلگران این بازار را به عنوان علامت‌دهنده‌ای در نظر می‌گیرند که انتظارات آتی سایر بازارها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همین اثرگذاری موجب شده است که برخی تحلیلگران عنوان کنند که بازارساز برای مدیریت انتظارات سایر بازارها نیاز دارد که سکه امامی را در یک محدوده مشخص‌تر نگه دارد و سقف‌شکنی‌های این بازار متوقف شود. با این حال، بخش دیگری از فعالان باور دارند که نقدینگی زیادی در اقتصاد وجود دارد و در صورتی که جلوی رشد سکه گرفته شود، این نقدینگی در بازاری دیگر خودنمایی خواهد کرد. 

گفته می‌شود که عرضه فیزیکی مستقیمی از سوی بازارساز در بازار سکه برخلاف بازار دلار وجود ندارد و همین موضوع موجب شده است که فلز گرانبهای داخلی رشد بیشتری را نسبت به اسکناس آمریکایی تجربه کند.   

فلز گرانبهای داخلی در یک سال اخیر بالای 35 درصد افزایش قیمت را ثبت کرده است؛ حال  آنکه سهم دلار تنها رشد بالای 20 درصد بوده است. تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که امروز سکه به بالای محدوده 17 میلیون و 800 هزار تومان برود، احتمال افزایش قیمت به کانال 18 میلیون تومان خواهد داشت. با این حال بخشی از فعالان نیز انتظار دارند که امروز سکه اصلاح قیمت را تجربه کند.