به گزارش اکوایران، برخی تحلیلگران فنی باور دارند زمانی که بازار نمی‌تواند با قدرت از یک سقف عبور کند و پشت سر آن دست و پا می‌زند، به تدریج انتظارات افزایشی شماری از معامله‌گران تحلیل می‌رود و شروع به فروش بخشی از ارزهای خریداری‌شده خود می‌کنند.

برای نوسان‌گیران سود فعالیت در بازار ارز، تغییرات قیمتی و استفاده از این تغییرات به نفع خود است. به طور معمول، آن‌ها زمانی که از  نوسان افزایشی ناامید شوند، فروش در نرخ‌های بالا را  کلید می‌زنند و آماده خرید در نرخ‌های پایین‌تر می‌شوند.

این اتفاق در همین سال 1401 نیز رخ داد و زمانی که بازار نتوانست در دوره نوسان قبلی از مرز 36 هزار و 500 تومان عبور کند، فشار فروش تا میانه‌های کانال 34 هزار تومان ادامه یافت.

نقش تقاضای فصلی در انتظارات معامله‌گران

در شرایط کنونی بیشتر معامله‌گران انتظار ندارند دلار تا هفته اول دی‌ماه به طور محسوسی افت قیمت را تجربه کند. به دلیل شرایط تقاضای فصلی، بخشی از معامله‌گران تصور می‌کنند که در صورت اصلاح قیمت نیز، دلار به صورت قابل توجهی افت نخواهد کرد و همین موضوع موجب می‌شود که با حفظ احتیاط، فروش خاصی را صورت ندهند. به نظر می‌رسد آن‌ها هراس دارند که در صورت شکست محدوده 36 هزار و 500 تومانی، دلار با موج جدیدی از تقاضا رو به رو شود و آن‌ها از این اتفاق جا بمانند.

یک جمع‌بندی از آینده دلار

با توجه به صحبت‌ها و تفسیرهای معامله‌گرا ن می‌توان گفت که در شرایط کنونی، احتمال اصلاح قیمت محدود دلار وجود دارد ولی معامله‌گران این سناریو را نیز در نظر دارند که در صورت شکست محدوده 36 هزار و 500 تومانی، موقعیت تازه‌ای را برای خود تعریف کنند.