به گزراش اکوایران، برخی معامله‌گران اعتقاد دارند تحرکات در بازار پشت خطی بیشتر جنبه روانی دارد و به همین دلیل تصور می‌کنند در روز جاری (شنبه 19 آذر)، نوسان افزایشی خاصی رخ ندهد. آن‌ها انتظار دارند با بالا بودن عرضه بازارساز، رشد پشت خطی دلار بی‌اثر شود و اسکناس آمریکایی به سوی ابتدای کانال 36 هزار تومانی حرکت کند.

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که دلار به بالای سطح حساس 36 هزار و 500 تومانی برود، سطح خریدها به شکل معناداری در بازار بالا خواهد رفت.

برخی از فعالان عنوان می‌کنند که شرایط کنونی بین‌المللی به‌گونه‌ای است که شانس احیای برجام پایین آمده است و همین موضوع موجب شده خریداران احتیاطی به بازار دلار وارد شوند و قیمت این ارز در مسیر صعودی قرار بگیرد.

در انتهای هفته نیز برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی معامله‌گران ارزی گزارش دادند که آمریکا و کانادا بیانیه‌ای علیه ایران صادر کرده‌اند و کاخ سفید نیز ایران و روسیه را به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم کرده است. از نگاه برخی فعالان، این اخبار می‌تواند مورد توجه نوسان‌گیران ارزی قرار بگیرد. با این حال، در هفته‌های اخیر اخبار زیادی به بازار مخابره شده که با عرضه بازارساز، بی‌اثر شده است.