به گزارش اکوایران، رشد کانالی و غیرمنتظره ارزش دلار در بازار هرات، با فشار خریدها در بازار داخلی دنبال شد و در تهران، برخی معامله‌گران در حجم خرد، نرخ فروش خود را بالای 37 هزار و 500 تومان تعیین کردند.

به باور تحلیلگران فنی در صورتی که دلار در بازار هرات به رشد خود ادامه دهد و به سوی سطح 37 هزار و 800 تومان حرکت کند، در بازار داخلی حتی احتمال رشد دلار تا نزدیک مرز 39 هزار تومان وجود خواهد داشت.

با این حال، بخشی از فعالان انتظار دارند که پس از رشد دور از انتظار دوشنبه، دلار دچار اصلاح قیمت شود و شماری از معامله‌گران از خریدهای قبلی سودگیری کنند. در کنار این، احتمال حمله بازارساز به قیمت دلار نیز وجود دارد.

روز دوشنبه صرافی‌های منتخب قیمت فروش دلار خود را به صورت معناداری بالا بردند؛ موضوعی که موجب شده است برخی از فعالان تصور کنند بازارساز قصد افزایش عرضه ارز را دارد.

از نگاه آن‌ها، بازارساز در برخی موارد برای نقره‌داغ کردن خریداران، فروش‌های خود را از بالاترین قیمت کلید خواهد زد. از نگاه برخی تحلیلگران فنی، در صورتی که دلار بالای مرز 37 هزار و 500 تومان تثبیت شود، حتی احتمال رشد قیمت تا بالای کانال 38 هزار تومان وجود خواهد داشت.