به گزارش اکوایران، برخی تحلیلگران باور دارند که ممکن است شماری از معامله‌گران از عمد خریدهای پشت خطی را بالا برده باشند تا در ابتدای هفته جاری، فرصت فروش اسکناس‌های آبی دلاری خود را در نرخ‌های بالاتر بدست بیاورند. از نگاه این دسته از تحلیلگران، سفر تعدادی از نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در روز یکشنبه می‌تواند بازار را در مسیر نزولی قرار دهد و ممکن است بخشی از معامله‌گران به دنبال فروش ارز خود پیش از این اتفاق در نرخ‌های بالاتر باشند.

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که دلار در روز یکشنبه در بازار نقدی به بالای مرز 38 هزار تومان برود و تا ساعت یک ظهر نیز بالای این مرز باقی بماند، بازار با حضور خریداران جدیدی مواجه خواهد شد. با این حال، تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش ارز در روز شنبه بسیار دشوار خواهد بود.

هفته قبل سکه نوسان سنگینی داشت و افزایش‌های شدید این فلز گرانبها با افت سنگین انتهای هفته دنبال شد. ممکن است دلاری‌ها سعی کنند برای جلوگیری از چنین اتفاقی در بازار خود با احتیاط بیشتری گام بردارند و بی‌گدار در موقعیت خرید یا فروش قرار نگیرند.

شواهد پشت خطی از جمله افزایش سطح خریدها و رشد قیمت دلار در بازارهای همسایه نشان می‌دهد که دلار در بازار داخلی در ابتدای هفته جاری می‌تواند در مسیر افزایشی قرار بگیرد و احتمالا بسیاری از بازیگران ارزی در انتظار واکنش بازارساز به این اتفاق خواهند بود.