بعد از مدت‌ها برای دلار فردایی نرخ داده شد. هفته گذشته بخاطر اینکه طالبان معاملات فردایی را حرام اعلام کرده بود، نرخ فردایی هم در کانال‌ها منتشر نمی‌شد. در بازار شنبه تهران، قیمت‌های اعلامی به زمانی برگشت که محمدرضا فرزین هنوز به ریاست کل بانک مرکزی انتخاب نشده بود. دلیل اینکه نوسان دلار بالا رفته است، به دو عاملِ رویکرد سخت برخی کشورهای غرب در مواجهه با ایران و نیز محدودیت‌های اعمال‌شده برای همکاری بانک‌های عراقی با ایرانی‌ها نسبت داده می‌شود.

با وجود اینکه قیمت‌ها در بازار نوسان شدیدی دارد اما فاصله خرید و فروش نشان می‌دهد معامله‌گران محتاط هستند. برخی از آن‌ها به شوخی می‌گفتند لغزندگی خیابان‌های تهران بعد از برف هفته گذشته، تازه به بازار ارز رسیده است؛ مواظب باشید سُر نخورید!

در بازار شنبه صف‌های دلار سهمیه‌ای هم بخاطر شکاف، مشاهده شد اما نکته جالب این بود که مقابل صرافی‌هایی که دلار را ۴۰ هزار زده بودند صفی وجود نداشت.

بسیاری از معامله‌گران تصور می‌کنند سه خبر می‌تواند التهاب بازار را از بین ببرد: سفر گروسی به تهران، برگشت ایران و غرب به میز مذاکره و ایجاد بازار مبادله ارزی از طرف بانک مرکزی.

سکه رفاه در معاملات شنبه 20 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد که نزدیک به 4 میلیون از بازار عقب افتاده است. حباب سکه امامی هم به عدد کم‌سابقه 4 میلیون و 270 هزار تومان رسید.

معامله‌گران مدعی بودند سکه در یک ماه گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است اما دلار 15 درصد. آن‌ها معتقد بودند دلیل اینکه دلار کمتر از سکه رشد کرده، سخت بودن معاملات ارزی است. ریسکی بودن بازار دلار، تقاضا و بازدهی را کمتر کرده و چون روی بازار سکه حساسیت کمتری حاکم است، معامله در آن بازار بیشتر شده و به همین دلیل هم حباب سکه افزایش پیدا کرده است.

یکسری از معامله‌گران می‌گویند بازار دِرهم شکل قمار پیدا کرده و همه نگاه‌ها به کانال‌های قیمتی است. معامله‌گران در این بازار فارغ از وضعیت‌های قبلی خودشان و صرفا با تکیه به قیمت‌ کانال‌ها دست به خرید و فروش می‌زنند.