به گزارش اکوایران، سکه امامی در هفته جاری سه کانال قیمتی را از دست داد. فلز گرانبهای داخلی که در ابتدای هفته به بالای مرز 25 میلیون تومانی قدم گذاشته بود، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه سه کانال افت قیمت را تجربه کرد و تا محدوده 22 میلیون و 500 هزار تومان پایین رفت. 

روند نزولی سکه از نگاه برخی فعالان طبیعی بود. آنها عنوان می‌کنند زمانی که فلز گرانبهای داخلی به بالای مرز 25میلیون تومان رفت، فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازار به نزدیک 25 درصد رسیده بود و در آن مقطع زمانی، یک چهارم از قیمت بازاری سکه پشتوانه بنیادی نداشت.

فلز گرانبهای داخلی  در سال جاری نیز هرگز حباب بالای 25 درصد را تجربه نکرده بود. به واسطه همین فشار حبابی، برخی از فعالان انتظار افت قیمت را داشتند. با این حال، کمتر معامله‌گری انتظار افت سکه با سرعت روزهای اخیر را داشت. 

به باور برخی دیگر از معامله‌گران، افت شدید سکه به واسطه تغییر شرایط در بازار ارز صورت گرفته است و قدرت گرفتن کاهشی‌ها در معاملات دلار موجب شده است که انتظارات نزولی در بازار سکه نیز تقویت شود. از نگاه این گروه در صورتی که افت اسکناس آمریکایی در روز جاری ادامه پیدا کند، احتمال افت سکه به کانال 21 میلیون تومان نیز وجود خواهد داشت. در مقابل توقف افت دلار، سکه‌بازان افزایشی را در بازار نگه خواهد داشت. 

 


نخستین قسمت از سری مستندهای «اکوایران» از مجموعه دختران ایران با عنوان «زن روزهای سرد» را درباره عاطفه احمدی مشاهده کنید: