به گزارش اکوایران، رفتار محتاطانه معامله‌گران اسکناس آمریکایی در روز قبل موجب شده برخی فعالان انتظار داشته باشند که در امروز (سه‌شنبه، 11 بهمن) نیز اتفاق معناداری در بازار رخ ندهد.

دیروز (دوشنبه) بازیگران افزایشی نتوانستند فضای بازار را برای ورود معامله‌گران جدید هموار کنند. در مقابل، فروش‌های بازارساز نیز نتوانست جو معاملات را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد تا دلار توقف قیمت را تجربه کند.

برخی فعالان باور دارند که افزایش تنش‌های سیاسی و امنیتی موجب شده است که فضا کمی به سود افزایشی‌ها در هفته جاری رقم بخورد و احتمال رشد اسکناس آمریکایی همچنان وجود داشته باشد.

نوسان‌گیران افزایشی در روزهای ابتدایی هفته روی تیراندازی در سفارت آذربایجان در تهران و همچنین حمله پهپادی به تاسیسات اصفهان مانور زیادی دادند. با این حال، روز دوشنبه خبری از نوسان‌گیران افزایشی نبود و از نگاه برخی فعالان این موضوع به آن معناست که بازارساز دور تازه‌ای از عرضه ارز را آغاز کرده است و به دنبال پایین بردن قیمت‌ها در طول دهه فجر است.

برخی از فعالان عنوان می‌کنند در صورتی که در روز جاری بازار هرات به صورت صعودی آغاز نشود، شانس افت قیمت اسکناس آمریکایی در بازار داخلی بیشتر خواهد شد.

 


سومین قسمت از سری‌مستندهای «دختران ایران» را این‌بار درباره «مژگان شاهسوند» و روایت عشق او به رشته ورزشی‌اش، در «اکوایران» ببینید: