به گزارش اکوایران، برخی از فعالان می‌گویند که معامله‌گران تصور می‌کنند بازارساز در دوران دهه فجر اجازه رشد قیمت را نمی‌دهد و به همین دلیل ترجیح می‌دهد در شرایط کنونی اقدام به خرید معناداری نکنند.

در مقابل این عده، شماری از بازیگران ارزی معتقدند بازارساز ارزی تصمیم گرفته از عرضه سنگین دلار و پایین بردن یکباره و معنادار اسکناس آمریکایی پرهیز کند. از نگاه آن‌ها بازارساز تصور می‌کند که افت یکباره قیمت، هیجان جدیدی به بازار اضافه می‌کند و موجب می‌شود تقاضای جدیدی از افراد وارد بازار شود که به دنبال خرید ارز در نرخ‌های پایین‌تر هستند.

برخی از تحلیلگران هم اعتقاد دارند در شرایط کنونی، نوسان دلار در میانه دهه کانال 40 هزار تومانی با تقاضای سنگینی روبه‌رو نشده است و در صورتی که بازارساز بتواند مدت زمانی قیمت را از نوسان افزایشی محافظت کند، معامله‌گران خود به خود در موقعیت فروش قرار خواهند گرفت.

به نظر می‌رسد در شرایط مصالحه کنونی، در روز جاری نوسان شدیدی در بازار رخ ندهد. با این حال در ماه‌های اخیر، اسکناس آمریکایی بارها معامله‌گران را شگفت‌زده کرده است و به همین دلیل، بسیاری از معامله‌گران رفتار خود را در نهایت بر اساس نوسانات لحظه‌ای قیمت تنظیم می‌کنند.

 


سومین قسمت از سری‌مستندهای «دختران ایران» را این‌بار درباره «مژگان شاهسوند» و روایت عشق او به رشته ورزشی‌اش، در «اکوایران» ببینید: