به گزارش اکوایران، قیمت دلار در روزهای اخیر در یک محدوده خاص در حال نوسان است. در روزهای اخیر نرخ دلار نتوانسته وارد کانال بالاتر شود در مقابل، بازیگران کاهشی هم نتوانسته‌اند دلار را به عقب برگردانند.

نه عقب‌نشینی، نه تسلیم، در بازار دلار

بر این اساس، می‌توان گفت که بازار در شرایط فعلی در یک وضعیت تعادل موقت در دامنه‌ای مشخص قرار گرفته و معامله‌گران افزایشی و کاهشی نمی‌توانند قدرت خود را به رخ دیگری بکشند. به عبارتی، نه عقب‌نشینی می‌کنند نه تسلیم می‌شوند.

برخی از فعالان می‌گویند که معامله‌گران تصور می‌کنند بازارساز در دوران دهه فجر اجازه رشد قیمت را نمی‌دهد و به همین دلیل ترجیح می‌دهد در شرایط کنونی اقدام به خرید معناداری نکنند؛ با این حال عده‌ای از معامله‌گران هم حاضر نیستند در موقعیت فروش قرار بگیرند. 

البته نرخ حواله درهم نیز نوسان محدودی را ثبت کرده است. در هرات هم امروز نرخ دلار وارد کانال جدید شد و تا پله اول کانال جدید بالا رفت اما در ادامه معاملات نقدی امروز نسبت به دیروز رنج بود. در سلیمانیه هم نرخ دلار نوسان صعودی محدودی را تجربه کرد. 

نوسان محدود در بازار دلار رسمی

در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار  در صرافی ملی امروز نوسان محدودی را ثبت کرد و از صبح تا زمان نکارش این گزارش در یک محدوده خاص به فروش رسید. امروز قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی ملی  43 هزار و 195 و قیمت فروش دلار آمریکا 43 هزار و 627  اعلام شد.

در سایت بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار  امروز نوسان اندکی را تجربه کرد. طبق سایت مذکور  نرخ دلار  امروز43 هزار و 192 تومان  معامله شد که نسبت به دیروز تقریبا 50 تومان بالا رفته بود.  

اخطار بانک مرکزی به صرافی‌ها

بانک مرکزی در اخطاری به صرافی‌های مجاز اعلام کرد: صرافی نباید بدون دلیل موجه و تایید این بانک از خرید و فروش ارز خودداری کند.

قیمت طلا و سکه چقدر شد؟

قیمت اونس طلا در بازار امروز تقریبا 4 دلار نزولی شد و در محدوده 1924 دلار به فروش رسید.

در بازار داخلی ایران قیمت طلای 18 عیار بر خلاف روز گذشته بالا رفت. آنطور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت طلای 18 عیار امروز تا 2 میلیون و 122 هزار و 300 تومان بالا رفته است. در زمان نگارش این گزارش قیمت طلای 18 عیار بر روی 2 میلیون و 115 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به دیروز نزدیک به 45 هزار تومان رشد کرده بود. 

قیمت سکه امامی هم امروز تا سطح 24 میلیون و 301 هزار تومان پیشروی کرد. این قیمت در مقایسه با دیروز 50 هزار تومان بالاتر بود. نرخ سکه در نیمه روز با 24 میلیون و 95 هزار تومان به فروش رسید. 

جهش بی‌سابقه دامنه نوسان قیمت سکه بورسی

شرکت بورس کالای ایران اعلام کرد که دامنه نوسان قیمت ربع سکه بورسی به مثبت و منفی 30 درصد افزایش یافت. 

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع فعالان بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا می‌رساند پیرو درخواست بانک مرکزی، معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلا ربع بهار آزادی خزانه بانک رفاه کارگران با نام ربع سکه ۰۳۱۲ رفاه و نماد سکه ۰۳۱۲ ن ۰۶ تا اطلاع ثانوی دامنه نوسان مثبت و منفی 30 درصد قیمت پایانی نماد در روزکاری قبل نماد مذکور (طبق مقررات دامنه نوسان قیمت توسط عرضه کننده تعیین می‌شود)