فروش حجم بالای ارز سهمیه‌ای نزدیک‌ به قیمت بازار آزاد، روی قیمت دلار اثر گذاشته و جان صعودی بازار ارز را گرفته است. در بازار ارز نه دلار سهمیه‌ای به خاطر اختلاف کم‌ قیمت برای فروش عرضه می‌شود و نه کنترل بازار ساز اجازه داده که دلار به افزایش قیمت فکر کند.

البته گفته می‌شد بانک مرکزی دلارهای سفید را که در بازار آزاد ارزانتر از دلار آبی معامله می‌شود درقالب ارز سهمیه‌ای در بازار عرضه کرده بود. از سال ۲۰۱۳ آمریکا برای افزایش امنیت و کاهش توان جعل اسکناس، دلار آبی را چاپ کرد و نام آن به این جهت دلار آبی نام گرفت که یک نوار آبی سه بعدی در وسط آن قرار دارد که عدد ۱۰۰ و شکل زنگوله روی آن دیده می‌شود. دلار سفید این نوار آبی را نداد و و در برخی از صرافی‌ها و کشورها ارزان‌تر مبادله می‌شود.

قیمت‌ها در بازار ارز رنج شده و تغییری را تجربه نکرده است‌ همین مسئله سایه نوسان گیران از بازار ارز را در این هفته کم کرد.

ثبات قیمت‌ها در این هفته البته به نظر می‌رسد مانع از ورود پول‌های خارج شده از بازار سرمایه به بازار ارز شده است.

علاوه بر فروش ارز سهمیه‌ای دولت اقدامات دیگری را نیز برای کنترل قیمت‌ها در بازار ارز انجام داده است. مصوبه افزایش سود بانکی که منتشر شد به نظر می‌رسید که بر انتظارت در بازارها اثر بگذارد ولی جزئیات این مصوبه برخی از کارشناسان را نسبت به کاهش تورم با افزایش سود بانکی دلسرد کرد زیرا بر اساس مصوبه جدید سود کوتاه مدت بانک‌ها پنج درصد کاهش پیدا کرده است، این مسئله برای تحلیل گران نگران کننده شده است. سپرده‌های کوتاه مدتی اثر بیشتری بر تورم کوتاه مدت دارد زیرا دارندگان سپرده‌های بلند مدت حداقل یکسال از مصرف سپرده‌های خود صرف نظر کرده‌اند ولی کاهش سود سپرده‌های کوتاه مدت باعث می‌شود تا با افزایش بازده در بازارهای موازی پول‌ها با صرف نظر از سود سپرده‌های کوتاه مدت راهی بازارهای موازی شوند که بر تورم دامن می‌زند.

دلار آمریکایی در این هفته بازدهی مثبت کمی را ثبت کرد و نسبت به مدت مشابه هفته قبل رشد ۱.۳ درصدی داشته است. نوسان مثبت دلار در پایان هفته ناشی از فشار به قیمت دلار در بازارهای مرزی ارز بود.

دلار سلیمانیه به خاطر خبر سفر وزیر خارجه عراق به آمریکا در روزهای آتی رشد کرد. آمریکا برای قطع جریان ورودی دلار به ایران تراکنش های مالی عراق را محدود کرده و زیر نظر گرفته است عراق نیز بر معاملات ارزی ایران محدودیت اعمال کرده که سفر وزیر خارجه عراق نگرانی از افزایش فشار بر دلار سلیمانیه را تشدید کرد.

سفر برایان نلسون مقام خزانه داری آمریکا به منطقه نیز درهم امارات را با نوسان رو به بالا مواجه کرد و با رشد قیمت ارز در بازارهای مرزی دلار تهران نوسان مثبت کوچکی را ثبت کرد.

 سکه امامی در هفته جاری نسبت به پایان هفته قبل کاهش پیدا کرده است و در پایان هفته زیان منفی ۰.۶ درصدی را ثبت کرد.

ربع سکه در این هفته ولی بهتر از سایر بازارها بازدهی داشته است و سود ۲.۱ درصدی را نصیب دارندگان کرد. طلای آب شده نیز با رشد ۱.۹ درصدی پس از ربع سکه قرار گرفت.