به گزارش اکوایران ، قیمت دلار دیشب در معاملات پشت خطی هرات یک کانال پایین‌ آمد و بر روی پله نهم کانال معامله شد. عقب نشینی شبانه اسکناس آمریکایی در هرات در حالی اتفاق افتاد که در معاملات نقدی دیروز رنج شده بود.

قیمت دلار امروز -چهارشنبه 19 بهمن- در شروع معاملات بازار ارز هرات نسبت به قیمت نقدی عصر دیروز با گپ منفی باز شد اما در ادامه معاملات در ساعت 12 ظهر امروز در مقایسه با روز قبل ثابت بود. 

در سلیمانیه نیز نرخ دلار نوسان محدودی را ثبت کرد و در مقایسه با عصر سه‌شنبه ثابت ماند. نرخ حواله درهم نیز نوسان صعودی اندکی را ثبت کرد. 

تداوم کاهش قیمت دلار در تهران 

قیمت دلار در تهران در مقایسه با روز قبل 170 تومان کاهش یافت. روز گذشته نیز قیمت دلار 300 تومان افت کرده بود.

ردپای عراق در کاهش قیمت دلار در تهران 

گفته می‌شود که دولت عراق قصد دارد نرخ ارز این کشور را در برابر دلار آمریکا تقویت کند. بانک مرکزی عراق در روز‌های اخیر پیشنهاد افزایش حدود ۱۰ درصدی ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز از حدود ۱۴۷۰ دینار به ۱۳۰۰ دینار در هر دلار را برای مواجهه با مارپیچ اخیر کاهش مداوم داده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دفتر رسانه‌ای محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور، شورای وزیران عراق تصمیم هیأت مدیره بانک مرکزی مبنی بر تعدیل نرخ برابری دینار در برابر دلار معادل ۱۳۰۰ دینار در برابر یک دلار را تصویب کرد. از نگاه فعالان بازار ارز این اتفاق می‌تواند زمینه‌ساز کاهش ارزش دلار در بازار داخلی شود.

قیمت دلار و یورو در بازار رسمی 

در سمت رسمی بازار قیمت دلار امروز در سایت بازار متشکل ارزی در محدوده 43 هزار و 27 تومان به فروش رسید که نسبت به روز قبل تقریبا 50 تومان افت کرده بود. نرخ یورو امروز هم تقریبا 300 تومان کاهش یافت و  با 46 هزار و 203 تومان به فروش رسید. 

ثبات نسبی قیمت اونس طلا 

قیمت اونس طلا در بازار امروز نوسان محدودی را تجربه کرد. طلای جهانی امروز در محدوده 1876 دلار به فروش رسید که نسبت به روز قبل یک دلار رشد کرده بود.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه بی‌توجه به کاهش قیمت دلار صعودی شدند.

قیمت طلا امروز تا 2 میلیون و 88 هزار و 400 تومان بالا رفت اما ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش در محدوده 2 میلیون و 86 هزار و 100 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل 18 هزار تومان بالاتر بود. 

قیمت سکه امامی هم امروز در سایت اتحادیه طلا و ارز تا 24 میلیون و 351 هزار تومان پیشروی کرد اما در نیمه ظهر بر روی 24 میلیون و 250 هزار تومان قرار گرفت که نسبت به روز گذشته بین 50 تا 100 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.