به گزارش اکوایران، پرسش اینجاست که آیا روند صعودی دلار متوقف خواهد شد یا تغییرات اسفندماهی ادامه پیدا خواهد کرد؟ برخی تحلیلگران باور دارند باید روند افزایشی دلار در هفته جاری مدیریت شود، تا مانع هراس احتمالی برخی سرمایه‌گذاران خرد شود.

به این ترتیب می‌توان گفت که قدم اول بازارساز برای مدیریت قیمت، می‌تواند جلوگیری از رشد بیشتر قیمت باشد، نه اینکه به سرعت به دنبال افت قیمت باشد یا اصلا نرخ بازار را به رسمیت نشناسد. 

تجربه سال 97 نشان می‌دهد به رسمیت نشناختن بازار آزاد ارز، مشکلی را حل نمی‌کند و صرفا راه را برای گروه محدودی از سرمایه‌گذاران و نوسان‌گیران باز می‌گذارد که شدت نوسان را توسعه ببخشند. زمانی که قیمت دلار 4 هزار و 200 تومان تعیین شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که در مهر 97 نرخ این ارز در بازار آزاد نزدیک به چهار برابر شود و به 20 هزار تومان برسد. با این حال، این اتفاق رخ داد و تنها با مداخله بازارساز و اخبار مثبت سیاسی بود که قیمت به یکباره در چنان شیب کاهشی قرار گرفت که حتی اسکناس آمریکایی یکبار دیگر تا مرز 10 هزار تومان عقب رفت و حداقل یک سال، رشد قیمت خاصی را به ثبت نرساند.

در شرایط کنونی به نظر می‌رسد بازارساز بهتر است از همین اسفند، جلوی افزایشی‌ها را سد کند. این موضوع موجب می‌شود که حداقل در  گام اول، حضور بازیگران هیجانی به بازار کاهش پیدا کند.

برخی فعالان باور دارند عرضه ارز با نرخ‌های نزدیک به بازار آزاد می‌تواند خریداران را عقب براند. به رسمیت نشاختن بازار نیز از نگاه بیشتر فعالان، مسیر را برای نوسان‌گیران هموارتر خواهد کرد.