به گزارش اکوایران، شب گذشته (7 اسفند)، جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه و دیگر اعضا به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در آن، سران قوا و اعضای شورا با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری مجلس، قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و کاهش نرخ ارز و تامین ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز، بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی را به تصویب رساندند.

در این جلسه همچنین بانک مرکزی گزارشی از اقدامات انجام‌شده در زمینه همکاری صادرکنندگان بخش‌های دولتی و غیردولتی برای عرضه ارزهای حاصل از صادرات در سامانه بانک مرکزی و مرکز مبادله و چگونگی تامین ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی ارائه کرد.

ماه گذشته نیز شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا اختیارات درخواست شده از سوی بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم را به تصویب رساند و به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد برای استفاده شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی مهندسی از تسهیلات، ضمانت‌نامه دولتی صادر کند.

پیش‌تر و همزمان با افزایش نوسانات بازار ارز، رسانه‌های نزدیک به دولت از افزایش بی‌سابقه یا دست‌کم کم‌سابقه بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز طی روزهای آتی خبر داده بودند.

هنوز جزئیات بیشتری از این اختیارات و سیاست‌های آتی بانک مرکزی برای بازار ارز منتشر نشده است.