به گزارش اکوایران: دیروز خبری از رشد سنگین قیمت دلار نبود، ولی بازیگران کاهشی نیز نتوانستند قیمت را در مسیر نزولی قرار دهند. نوسان اسکناس آمریکایی در روز دوشنبه نسبت به ابتدای هفته محدودتر بود و این موضوع باعث ایجاد انتظارات دوگانه‌ای میان معامله‌گران شد.

برخی معامله‌گران باور دارند با توجه به عدم شکست سطوح مقاومت، بازار به‌زودی در مسیر اصلاح قرار خواهد گرفت. از نگاه این گروه، معامله‌گران زمانی که از رشد بیشتر قیمت ناامید شوند، به مرور بخشی از خریدهای قبلی خود را به قصد کسب سود خواهند فروخت. به عبارتی می‌توان گفت این دسته از معامله‌گران در انتظار اصلاح قیمت دلار پس از عدم افزایش معنادار روز گذشته هستند.

در مقابل، بخشی از فعالان باور دارند که بازار در روز دوشنبه افت سنگینی را نداشته است و معامله‌گران بیشتر دنبال سوخت‌گیری و کسب نقدینگی جدید برای ورود دوباره به بازار بودند.

در کنار این، افزایشی‌ها روز گذشته رفتار بازارساز را رصد کردند و قصد داشتند توان عرضه او را مورد سنجش قرار دهند. از نگاه آنها در صورت عدم افت معنادار قیمت دلار، بازارساز ممکن است ریسک نوسان را بالا ببرد. با این حال، دسته‌ای از فعالان باور دارند که بازارساز قصد دارد با تثبیت قیمت در بالاترین نرخ فروش‌های ارزی خود را انجام دهد و همزمان نوسان‌گیران را نیز در معرض ضرر سنگین‌تر قرار دهد.

اجرای موفق این سیاست که به معنای کاهش دامنه نوسان است، به ثبات بازار کمک بیشتری می‌کند.