به گزارش اکوایران، از دست رفتن مرز 30 میلیون تومانیِ قیمت سکه موجب شده است که انتظارات نزولی در بازار سکه داخلی تقویت شود. تحلیلگران فنی باور دارند، با نزول به زیر این مرز، حتی احتمال دارد که در روز جاری، فلز گرانبهای داخلی به سوی محدوده 28 میلیون و 200 هزار تومان حرکت کند.

بازار سکه حباب سنگینی دارد و همین فاصله معنادار ارزش ذاتی و قیمت بازاری، موجب شده است که نزول قیمت دلار به شکل معناداری در معاملات سکه خود را نشان دهد.

به عنوان مثال در روز یکشنبه، ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی در کانال 22 میلیون تومانی قرار داشت، حال آنکه در بازار خرد، سکه در دو کانال 28 و 29 میلیون تومانی معامله می‌شد.

شماری از تحلیلگران باور دارند در صورتی که در روز جاری قیمت دلار به زیر مرز حساس 50 هزار تومانی برود، میزان فروش‌ها بیشتر و بیشتر خواهد شد و حباب سکه در معرض تخلیه سنگین‌تری قرار خواهد گرفت.

سکه در سال جاری یکی از بازارهای پرطرفدار سرمایه‌گذاری بوده است و بخش زیادی از افراد عادی ترجیح می‌دادند که به جای دلار، اقدام به خرید سکه کنند. در این شرایط، برخی فعالان باور دارند که تغییر جریان انتظاری می‌تواند افت سکه را نیز نسبت به دلار قابل توجه‌تر کند.