به گزارش اکوایران، قیمت دلار مرز ۵۰ هزار تومان را از دست داد تا انتظارات نزولی در بازار ارز برجسته‌تر شود. اظهارات برخی فعالان نشان می‌داد که دیشب در بازار پشت‌خطی، معامله‌گران حاضر نبودند دلار را حتی بالای کانال ۴۹ هزار تومان خریداری کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که در اوایل اسفند، اسکناس آمریکایی حتی مرز ۶۰ هزار تومانی را در بازار آزاد لمس کرده بود.

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که در روز جاری قیمت دلار زیر مرز 50 هزار تومان تثبیت شود، فروشندگان بیشتری به بازار وارد خواهند شد‌. شماری از معامله‌گران باور دارند دلار با برگشت از مرز ۶۰ هزار تومانی، سقف قیمتی خود را پیدا کرد و در هفته جاری به دنبال کشف کف قیمتی خود خواهد بود.

دیشب نیز برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی مورد قبول معامله‌گران نقل کردند که قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر نخواهد شد. به نظر می‌رسد پس از سفر گروسی - مدیرکل آژانس - به ایران، احتمال لغو دوباره تحریم‌ها برای شماری از معامله‌گران زنده شده و این موضوع به سطح فروش‌ها دامن زده است.

دیشب معامله‌گران انتظار افت قیمت در بازار ارز را داشتند ولی تعدادی نیز احتمال می‌دادند که در روز جاری به مرور هیجان نزول محدود شود و دلار در مسیر تعادل قرار بگیرد.