به گزارش اکوایران، دیروز در بازار فردوسی، سکه‌بازان به سختی حاضر بودند که این فلز گرانبها را زیر مرز 29 میلیون تومان به فروش برسانند. قیمت سکه برای فروش در دامنه 29 الی 31 میلیون تومان بود.

از آن سو، بیشتر صرافی‌ها نرخ خرید سکه را یک الی دو میلیون تومان کمتر از نرخ فروش قرار داده بودند. به این ترتیب می‌توان گفت که ریسک خرید و فروش در بازار سکه به اندازه‌ای بالا رفته که اختلاف نرخ خرید و فروش نیز میلیونی شده است.

در این میان، شدت جابجایی قیمت نیز بالا بود. به عنوان مثال، برخی صرافی‌ها عنوان می‌کردند که سکه را در کانال 29 میلیون تومان فروخته‌اند و دو ساعت بعد، همان سکه را نمی‌توانستند از کف بازار با قیمت 30 میلیون تومان به دست بیاورند. آنها در هراس از چنین ضررهایی، سطح احتیاط را در خرید و فروش‌های خود به شکل زیادی بالا می‌برند.

طبیعی است زمانی که جریان بازار صعودی می‌شود، مالداران نیز ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از ضرر بیشتر اقدام به عرضه نکنند و همین موضوع نیز به تنش قیمتی اضافه می‌کند.

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که سکه در روز جاری بتواند خود را بالای مرز 30 میلیون تومان تثبیت کند، فشار خریدها بیشتر خواهد شد. برگشت به زیر کانال 29 میلیون تومانی، زمینه‌ساز افزایش فعالیت فروشنده‌ها خواهد شد.