به گزارش اکوایران، برخی فعالان می‌گویند که بازارساز در روز ابتدایی هفته جاری به شکل معناداری میزان عرضه ارز را بالا برد. با این حال، دلار در بازار آزاد نزول خاصی را تجربه نکرد.

از نگاه شماری از تحلیلگران، عدم نزول معنادار قیمت دلار در روز افزایش عرضه ارز، نشان می‌دهد که سطح تقاضا نیز در بازار قابل توجه است و معامله‌گران به‌راحتی نمی‌خواهند تن به قیمت‌های پایین‌تر بدهند.

به این ترتیب، این دسته از تحلیلگران باور دارند که افزایش فعالیت بازارساز سد راه بازیگران افزایشی شده ولی دشوار است که قیمت دلار یک‌بار دیگر به زیر مرز 40 هزار تومان برگردد و برای اینکه چنین اتفاقی رخ دهد، نیاز است که حداقل تقاضای احتیاطی از بازار خارج شود.

برخی فعالان باور دارند تقاضای احتیاطی نیز در ماه‌های اخیر به دلیل نااطمینانی نسبت به شرایط آینده و دورنمای مبهم برجام، افزایش مشهودی پیدا کرده است و بازار ارز زمانی که با اخبار مثبتی مواجه شود که زمینه تغییر انتظارات را فراهم کند، به طور خود به خودی با خروج تقاضای احتیاطی مواجه خواهد شد.

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی نیز روز انتهایی سال محل برخورد عرضه بازارساز با تقاضای معامله‌گران احتیاطی باشد و دشوار است که زور یکی بر دیگری بچربد؛ همانطور که دیروز (شنبه) نیز خبری از غلبه هیچ‌کدام بر دیگری نبود.