به گزارش اکوایران، مرکز مبادله ارز و طلای ایران چند روزی است که شاهد تغییر نکردن قیمت دلار اسکناس، درهم امارات اسکناس و دلار حواله و درهم حواله است.

تداوم ثبات اکثر ارزها در مرکز مبادله

امروز یکشنبه 28 اسفند قیمت دلار به صورت اسکناس 40 هزار و 200 تومان، درهم اسکناس 10 هزار و 946 تومان، دلار حواله در حدود 36 هزار و 600 تومان و درهم حواله 9 هزار و 966 تومان در این مرکز اعلام شد.

در مرکز مبادله تنها قیمت یورو اسکناس و یورو حواله به ترتیب 400 تومان و 250 تومان افزایش یافت. قیمت یورو اسکناس امروز وارد کانال 43 هزار تومان شد و به 43 هزار و 66 تومان رسید. یورو حواله نیز وارد کانال 39 هزار تومان شد و بر روی 39 هزار و 210 تومان قرار گرفت.

زمان عرضه ربع سکه در مرکز مبادله

یکی از کارهای مرکز مبادله قرار بوده درخصوص طلا و سکه باشد. با این حال از زمان آغاز به کار این مرکز تا کنون قیمت دو فلز زردرنگ داخلی اعلام نشده است. امروز مرکز مبادله ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از روز ششم فروردین سال آینده، یعنی حدود یک هفته دیگر، معاملات ربع سکه در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز می‌شود.

نوسان محدود نرخ ارز توافقی

امروز قیمت دلار توافقی هم نوسان محدوی را ثبت کرد. آنطور که سایت کانون صرافان ایرانیان اعلام کرده، میانگین قیمت دلار توافقی در صرافی‌های مجاز 42 هزار و 112 تومان، میانگین قیمت یورو توافقی 45 هزار و 766 تومان و نرخ درهم امارات به صورت توافقی 12 هزار تومان درج شده است. 

بیانیه آخر سال بانک مرکزی

امروز بانک مرکزی در بیانیه‌ای از گشایش‌های ارزی و توافق با کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات در این زمینه خبر داد؛ خبری که باید منتظر ماند و دید بازار ارز چه واکنشی به آن نشان خواهد داد.

همچنین به‌ دنبال بیانیه امروز بانک مرکزی از صبح امروز یکشنبه ۲۸ اسفند تا ساعت ۱۳:۵۱ بعدازظهر در تالار دوم مرکز مبادله ۹۱۷ میلیون درهم امارات عرضه انجام شده است.

و قیمت سکه نزولی شد

امروز قیمت سکه در سایت کانون صرافان بر روی 29 میلیون و 112 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با روز 39 هزار تومان نزول کرده است. 

قیمت نیم سکه هم در این سایت با 100 هزار تومان کاهش بر روی 17 میلیون 430 هزار تومان قرار گرفت.

همچنین امروز قیمت ربع سکه در حدود 10 میلیون و 170 هزار تومان بوده است که نسبت به روز قبل 301 هزار تومان پایین‌تر محسوب می‌شود.