مهم ترین رویدادی که بازار جهانی در هفته قبل منتظر آن بود جلسه فدرال رزرو بود که یک هفته نوسانی را برای بازارها رقم زد. اونس طلا دو هزار دلار را لمس کرد، بیت کوین تا بالای نیمه کانال ۲۸ هزار دلاری رفت و شاخص دلار تا پایین محدوده ۱۰۲ سقوط کرد ولی در پایان هفته کامبک دلار به بالای سطح ۱۰۳ واحدی بازارهای جهانی را کاهشی کرد.

پایان هفته مثبت شاخص دلار

همانطور که در گزارش روز قبل بازار جهانی گفته شد شاخص دلار پس از آنکه به پایین محدوده ۱۰۱ سقوط کرد خود را به بالای محدوده امن ۱۰۳ واحد رساند شاخص دلار بیشتر دوره سال جاری و سال قبل را در این محدوده بوده است. ولی با این وجود خبرهایی که از بانک های غربی به گوش می رسد نگران کننده است. یکی از بانک های در معرض خطر که مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است دویچه بانک است که برای کاهش نگرانی ها اعلام کرده میزان ۱.۵ میلیارد دلار اوراق قرضه را با سررسید سال ۲۰۲۸ بازخرید می کند و میزان سواپ در این شرایط به بیشترین حد سال ۲۰۱۹ رسیده است. ابن اقدامات دویچه بانک برای پایان هفته از نگرانی ها کمی کاست و اظهارات رافائل بوستیک رییس فدرال رزرو آتلانتا به همراه رییس فدرال رزرو سنت لوئیس مبنی بر اهمیت تمرکز برای کاهش تورم موجب بهبود شاخص دلار شد و شاخص دلار را بالای محدوده ۱۰۳ واحد نگه داشت.

هفته نوسانی نفت

نوسان قیمت نفت در مرز اتصال ‌کانال شصت و هفتاد دلاری ادامه دارد.با وجودی که انتظارات افزایش تقاضا از جانب چین وجود دارد ولی افزایش ذخایر نفت آمریکا در کنار عرضه بیشتر از پیش بینی نفت روسیه مانع از رشد قیمت نفت می شود. در چنین شرایطی بحران بانکی به وجود آمده نیز بازارها را در بلاتکلیفی گذاشته است ونگرانی از رکود و سرایت این بحران به سیستم مالی جهانی باعث شده تا خریداران از معامله در دارایی های ریسک پذیر تر اجتناب کنند. به همین خاطر نفت که هفته گذشته را در در نزدیکی مرز هفتاد دلاری نوسان می کرده هفته را در کانال ۶۹ دلاری به پایان رساند.

الاکلنگ طلا و دلار

 طلا در مرز مهم دو هزار دلاری، قدرت خریداران و فروشندگان را ارزیابی می کند، اونس طلا تا به حال نتوانسته در بالای محدوده دو هزار دلاری ماندگار شود و پله های قیمتی را در کانال دوهزار دلاری بپیماید، به همین دلیل به محض لمس محدوده فوق معامله گران در موقعیت فروش قرار می‌گیرند.‌ برخی از تحلیلگران امیدوارند که نگرانی از فراگیر شدن بحران بانکی در اروپا و آمریکا موجب افزایش تقاضای قابل توجه طلا به خاطر هجوم نقدینگی به سمت دارایی امن شود. با این وجود، تقویت شاخص دلار در پایان هفته به کاهش قیمت طلا به تا محدوده ۱۹۷۸ دلاری در پایان هفته کمک کرد.

تردید معامله گران رمزارز

گفته می شود عمق و حجم معاملات رمز ارزها کاهش پیدا کرده است، برخی معامله گران نسبت به آینده بیت کوین در محدوده زمانی نزدیک تردید دارند چرا که برخی تصور می کنند که ورشکستگی صرافی های رمز ارزها مانند دومینویی به بانک ها رسیده است. ولی برخی هم تصور می کنند که بحران مالی کنونی می تواند پله ای برای بهبود جایگاه رمز ارزها در سیستم مالی جهانی باشد. تقابل دیدگاه ها در مرز ۳۰ هزار دلاری باعث شده شتاب افزایشی قیمت بیت کوین در نزدیکی این مرز کاهش یابد و قیمت آن با تقویت دلار در پایان هفته به پایین نیمه کانال ۲۷ هزار دلاری کاهش یابد.