به گزارش اکوایران، در حالی که دیروز برخی افراد به دنبال خرید دلار در کانال 40 هزار تومان، روبه‌روی صرافی ملی در خیابان فردوسی صف بسته بودند، در بازار غیررسمی اطراف مرکز تجارت جهانی کمتر کسی حاضر بود اسکناس آمریکایی را زیر مرز 50 هزار تومان به فروش برساند.

به باور بخشی از تحلیلگران فنی، مرز 50 هزار تومانی قیمت دلار آزاد در شرایط کنونی برای معامله‌گران از لحاظ روانی اهمیت زیادی دارد و تثبیت زیر این مرز می‌تواند بخشی از نوسان‌گیران را از بازار خارج کند. این مرز تعیین‌کننده می‌تواند روند بازار در فروردین را تحت تاثیر قرار دهد.

برخی فعالان باور دارند که تمایل افراد عادی برای خرید دلار در حوالی محدوده دولتی 44 هزار تومان نشان می‌دهد که کار بازارساز در صورت نزول قیمت دلار به زیر مرز 50 هزار تومان ساده نخواهد بود. دیروز برخی افراد عنوان می‌کردند که از ساعت شش صبح در صف مقابل صرافی ملی حضور پیدا کرده و منتظر بودند که این صرافی با قیمت دولتی اقدام به فروش ارز کند. با این مشاهدات به نظر می‌رسد بخشنامه جدید بانک مرکزی مبنی بر افتتاح حساب ارزی برای متقاضیان و دریافت پنج درصد کارمزد و شایعه‌ها پیرامون حذف یارانه خریداران نیز به اندازه کافی قوی نبوده که بخشی از خریداران سهمیه‌ای را از بازار خارج کند.

یکی از افراد حاضر در صف خرید ارز دولتی عنوان می‌کرد که به ازای خرید دو هزار دلار می‌تواند حدود 12 میلیون تومان سود کسب کند و به نظر می‌رسد همین مساله عاملی بود که او را در صف نگه می‌داشت.