به گزارش اکوایران، سکه‌بازان در سال جاری با قدرت سعی کرده‌اند از مرز 30 میلیون تومان به دقت حراست کنند. این اتفاق در حالی رخ داده است که ارزش ذاتی سکه حتی به بالای مرز 25 میلیون تومان نرسیده است و در روز جمعه در محدوده 24 میلیون تومان قرار داشت.

از نگاه برخی فعالان بازار سکه، زمانی که قیمت سکه از لحاظ ارزش ذاتی در سطح بالایی قرار ندارد و همزمان در بازار آزاد خبری از قدرت‌نمایی افزایشی‌ها نیست، می‌توان به احتیاط معامله‌گران یا ضعف بازیگران نزولی اشاره کرد.

در واقع اگر قیمت سکه در بازار آزاد افزایشی بود، این احتمال مطرح بود که به دلیل قدرت بالا رفتن انتظارات تورمی، بازار از روال عادی خارج شده است و بر اساس اوج‌گیری هیجان، کسی حاضر به عرضه سکه نیست. با این حال، بازار سکه در روزهای اخیر قادر به شکست مقاومت 32 میلیون تومانی نبوده است و با توجه به عدم وقوع این اتفاق می‌توان گفت که انتظارات تورمی حداقل در فروردین در بازار سکه بالا نبوده است.

در این شرایط عدم افت قیمت سکه - در حالی که با ارزش ذاتی خود هماهنگی ندارد - را می‌توان ناشی از احتیاط معامله‌گران یا ضعف نزولی‌ها تفسیر کرد.

به عبارت دیگر، سکه‌بازان از این موضوع هراس دارند که در صورت قرار گرفتن در موقعیت فروش، با نوسانات یکباره قیمتی دچار ضرر شوند.

در صورتی که قیمت دلار دچار نزول شود، هراس سکه‌بازان از نوسانات افزایشی یکباره نیز محدودتر خواهد شد.