به گزارش اکوایران، دلار هرات روز چهارشنبه در 53 هزار تومان باز شد و در کلوز پشت خط هم در همین نرخ بسته شد، اما این به معنی عدم نوسان قیمت دلار هرات نیست و در روز چهارشنبه نرخ هرات نزدیک به دو هزار تومان نوسان رفت و برگشتی را تجربه کرد و در همان نرخِ باز شده بسته شد.

دلار هرات از ابتدای هفته در یک دامنه هزار تومانی گیر افتاده و بین حمایت 52 هزار و 200 تومان تا مقاومت 53 هزار و 200 تومان بازی داشته است. معامله‌گران از این حرکت هرات دو سیگنال دریافت کردند؛ یک اینکه آن چیزی که باعث شده نرخ در این دامنه گیر بیفتد نبود پول در بازار است. این دسته معتقدند با توجه به ثبت‌نام خودرو، نقدینگی به این بازار رفته و در ارز و سکه علاوه بر اینکه خریدار وجود ندارد، فروشنده هم برای توانایی ثبت‌نام خودرو وجود دارد.

سیگنال دوم به بازار این بود که گیر افتادن نرخ در این بازه یک‌هفته‌ای به معنی ساختن چارت و کف‌سازیست. این دسته معتقدند اگر فاند خبری مثبتی به بازار نیاید نرخ دلار به صورت لاک‌پشتی با نگاه به تورم صعود خواهد کرد.

تکنیکال‌کاران دلار معتقدند که پنجشنبه هم قیمت دلار در همین دامنه خواهد بود، چراکه شکستن حمایت و مقاومت برای اسکناس آمریکایی سخت است. البته باتوجه به اینکه روز پنجشنبه عمق بازار کمتر می‌شود و منتهی به آخر هفته‌ است، عده‌ای هم معتقدند که احتمال هجوم نوسان‌گیران به بازار وجود دارد که در این صورت شانتاژ خواهد بود.

علاوه بر تکنیکال دلار، معامله‌گران به اخبار بنیادی بازار ارز هم نیم‌نگاهی دارند. شامگاه چهارشنبه خبر رأی ضدایرانی پارلمان سوئد علیه سپاه به بازار مخابره شد. پارلمان سوئد با تصویب طرحی از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در «فهرست سازمان‌های تروریستی» اتحادیه اروپا حمایت کرد. طبق تجربه خبری این هفته اخبار تحریم‌ها تاثیر زیادی در بازار نداشته اما باید دید نوسان‌گیران پنجشنبه از این فاند خبری منفی در نوسان‌گیری استفاده می‌کنند یا نه.