به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه 2 خرداد ماه با وجود کاهش قیمت طلای جهانی صعودی شد. اونس طلا امروز تا 1958 دلار پایین آمد و این درحالی است که در روزهای گذشته تا محدوده 1980 دلار بالا رفته بود. 

تداوم صعود قیمت طلا در ایران 

آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده هر گرم طلا 18 عیار در بازار امروز 13 هزار و 600 تومان بالا رفت و به 2 میلیون و 591 هزار تومان رسید. طبق اعلام سایت مذکور امروز بالاترین قیمت طلا 2 میلیون و 596 هزار تومان اعلام شده است. 

سکه تمام هم امروز از مرز 32 میلیون و 200 هزار تومان حمایت کردند و فلز گران بهای داخلی به سمت پله چهارم کانال 32 میلیون تومان گام برداشت 

بررسی ها نشان می دهد که معامله گران بازار سکه امروز بدون توجه به کاهش قیمت طلای جهانی ، بیشتر به نوسانات دلار توجه کردند. 

دلار در تهران حاضر به عقب نشینی نشد/ تهران از هرات جلو زد 

طبق اعلام سایت ها و کانال های مختلف امروز درهم  اندکی بالاتر از روز قبل به فروش رسید؛ نرخ دلار هم بالای مرز حمایتی دیروز قرار دارد. در هرات هم اسکناس آمریکایی نسبت به روز قبل رنج رو به پایین بود. البته در زمان نگارش این گزارش ارزش دلار در تهران بالا از هرات بود. 

کمبود ریال در بازار دلار / معامله گران در انتظار پول های جدید

نکته مهم این است که در تهران همچنان پول کم است؛ معامله‌گران می‌گویند یا باید پول جدید بیاید یا اینکه پول بلوکه شده ثبت‌نام خودرو به بازار برگردد.

ارز مبادله ای بالاخره تکان خورد

قیمت دلار در مرکز ارز و طلا ایران امروز بعد از چندین روز ثبات ، بالاخره اندکی تکان خورد. قیمت دلار امروز  سه شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در سطح عدد 42 هزار و 462 تومان قرار دارد.این قیمت در مقایسه با روز قبل 110 تومان رشد را نشان می دهد . 

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم 45 هزار و 886 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته تقریبا 60 تومان رشد کرده است 

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 562 تومان اعلام شده است که نسبت به دیروز نوسان صعودی محدودی را ثبت کرده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 602 تومان (رشد 100 تومانی )، 41 هزار و 715 تومان (رشد 68 تومانی) و 10 هزار و 511 تومان (رشد 27 تومانی) درج شده است.