به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه نرخ دلار هرات بر مدار کاهش بود. قیمت دلار هرات در 51 هزار و 900 تومان شروع به کار کرد و با کاهش به مرز 51 هزار و 400 تومان رسید. بازار هرات از انتهای هفته گذشته با فاند خبری سفر سلطان عمان کاهشی شد و به 51 هزار و 900 تومان رسید.

طی معاملات یکشنبه، قیمت دلار با ورود هیثم بن طارق به تهران مرز حمایت 51 هزار و 700 تومان را از دست داد و به حمایت 51 هزار و 400 تومان رسید. البته نرخ هرات بعد از پشت خط این مرز را هم از دست داد اما نتوانست زیر این سطح تثبیت دهد.

با سفر پادشاه عمان به ایران صحبت برگشت به مذاکرات برجامی هم در بازار داغ شد، اما در بین انواع و اقسام خبرهایی که به بازار رسید، خبر موثقی نبود و همه صحبت‌ها گمانه‌زنی بود. این درحالی است که همین گمانه‌ها جو بازار را فروشنده کرده و به دل بازار ترس انداخته است. در معاملات یکشنبه گفته می‌شد که در بازار فردایی همه فروشنده شده‌اند و حتی شایعه ورود نرخ دلار سلیمانیه به کانال 50 هزار تومان هم دست به دست می‌شد.

به عقیده معامله‌گران کاهشی اگر این فشار فروش در بازار دوشنبه همراه با فاند مثبت باشد نرخ هرات می‌تواند به حمایت 50 هزار و 700 تومان یورش کند. از نگاه این دسته در ادامه هفته بازار با خبرهای تکمیلی وارد دامنه 40 هزار خواهد شد. در این صورت اولین سد مهم در برابر قیمت دلار هرات در دامنه 40، 49 هزار و 500 تومان خواهد بود.

البته این گروه با اشاره به این نکته که چارت دلار هرات از حوالی 44 هزار تا 49 هزار تومان، چارت‌سازی ضعیفی داشته می‌گویند حتی نرخ می‌تواند مدتی در این دامنه محبوس شود.

اما در مقابل افزایشی‌های بازار معتقدند از برجام خبر خاصی نیست و در روزهای آینده قیمت دلار هرات، راهِ رفته را برمی‌گردد و حتی می‌تواند کانال‌های بالاتر را هم ببیند. آن‌ها می‌گویند اگر شکست مقاومت مهم 52 هزار و 200 تومان پرقدرت باشد، نرخ دلار می‌تواند تا 53 هزار و 500 تومان بالا برود. این دسته منتظر خبرهای نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از 15 تا 19 خرداد هستند.