به گزارش اکوایران، بازار ارز در روز سه‌شنبه به طرز کم‌سابقه‌ای با فشار اخبار مثبت روبه‌رو شد، به طوری که انتظارها بر کاهش قیمت دلار و شروع یک روند فروش پیش می‌رفت.

در حالی که انتظار می‌رفت خبرهای امیدبخشی در مسیر توافق هسته‌ای، حل پرونده هسته‌ای بین ایران و آژانس و آزادسازی منابع بلوکه شده ایران بتواند بازار ارز را عقب براند، اما این اتفاق رخ نداد.

بر اثر این اخبار قیمت دلار هرات که از سطح 51 هزار و 700 تومان به سطح 51 هزار و 200 تومان کاهش پیدا کرده، در نهایت نتوانست از این مرز حمایتی عبور کند. معامله‌گران معتقد بودند که اگر دلار هرات این سطح حمایتی را از دست می‌داد، دریچه کانال‌های فروش باز می‌شد.

به اعتقاد معامله‌گرانِ کاهشی بازار، در صورت قطعی شدن اخبار منتشرشده سه‌شنبه، بستر ورود قیمت دلار به کانال ۴۰ هزار تومان فراهم خواهد شد اما معامله‌گرانِ افزایشی اعتنایی به این گمانه‌زنی‌ها ندارند و معتقدند توافق هسته‌ای همچنان دور از انتظار است.

اما تکنیکالیست‌های بازار معتقدند حدود ۲۰ روز است که نوسان‌های دلار در دامنه‌های کوتاهی شکل گرفته و تنها در بین کانال‌های ۵۰ و ۵۱ و ۵۲ هزار تومان در نوسان بوده است.

آنها معتقدند کندل‌های کوچکِ ناشی از نوسانات کوتاه، شمارش معکوسی هستند برای نوسان‌های بزرگتر. از نظر آنها اگر اخبار قطعی شوند، قیمت دلار می‌تواند کف 50 هزار و 700 تومان را از دست بدهد، اما در صورت رنگ باختن صحت این اخبار، دلار در قیمت‌های فعلی قرار نخواهند گرفت.