به گزارش اکوایران، دلار همچنان در برزخ اخبار مثبت و منفی قرار دارد و نمی‌تواند برای آینده خود تصمیم بگیرد. در شرایطی که موضع‌گیری‌های اروپا و آمریکا علیه ایران کمتر از انتظار بوده و احتمال تصویب قطعنامه در میان اذهان اهالی بازار کم است، ولی تصویب تحریم‌های جدید هم احتمال حصول توافق در آینده نزدیک را بر اساس آنچه که قبلاً اتفاق افتاده کم می‌کند.

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ که بر اساس تایید مقامات ایرانی و طرف‌های غربی طرف‌ها به امضای توافقنامه برگشت به برجام بسیار نزدیک شده بودند، تحریمی علیه ایران اعمال نشد و با فاصله گرفتن طرفین از مذاکرات، اعمال تحریم آغاز شد. حال باید دید بازاری که در انتظار توافق نشسته با اخبار توافق روبه‌رو می‌شود یا بازارساز با یک خبر قدرتمند از بهبود روابط با کشورهای منطقه میل صعودی معامله‌گران افزایشی را خنثی می‌کند.

از سوی دیگر روابط ایران با کشورهای منطقه بهبود یافته و بازار ارز این روزها با خبرهای مثبت منطقه‌ای کنترل شده و در مسیر افزایشی دچار تردید می شود، به همین خاطر به نظر می رسد که بازار ساز خبر های خوب منطقه ای را جایگزین خبرهای مذاکرات و توافقات با کشورهای غربی کرده است.

عملکرد گروه بانکی بهتر از شاخص کل بود

برگزاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور(بورس،بیمه،بانک) در سبزپوشی شاخص بورس بی تاثیر نیست. بانک ملت و گروه خودرویی بازار سهام را سبزپوش کردند ولی در ادامه خبرهای مثبت از گروه بانکی نظر تحلیلگران را به این گروه جلب کرد که اکوایران خبرهای مثبت بانکی را با شرایط تکنیکال سهام بررسی می کند.

 در اولین روز افتتاحیه نمایشگاه، ابزار ضمانت نامه بانکی میان بانک پاسارگاد و ازبر بانک روسیه رونمایی شد، ضمانت نامه بانکی و گشایش خط اعتباری داخلی روز قبل در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه رونمایی شد که امکان تجارت با پول ملی را میان دو کشور ایران و روسیه فراهم می کند.

بررسی نموداری بانک پاسارگاد نشان می دهد که این سهم اکنون مقاومت های ۳۹۶،۳۷۰ و ۴۳۳ را پیش رو دارد و عدم شکست حمایت ۳۳۶ تومانی برای این نماد مهم است.

بانک صادرات هم خبر افزایش سرمایه ۵۱ درصدی از محل آورده نقدی و سلب حق تقدم را منتشر کرد.

بانک صادرات مقاومت ۳۱۱ تومان و ۳۲۰ تومان را پیش رو دارد،مقاومت ۳۲۰ تومانی مقاومت تاریخی سهام بانک صادرات است که شکست و تثبیت بالای آن به منزله شروع روند صعودی در این سهم است. حمایت ۲۳ درصدی فیبوناچی در محدوده ۲۷۳ تومان هم حمایت مهمی برای سهام بانک صادرات است.

شاخص گروه بانکی در روند اصلاحی شاخص کل، خط روند حمایتی صعودی آر اس آی را نشکسته و بالای آن معامله شده است، معاملات بهتر گروه بانکی باعث شده شاخص بانکی اکنون در نزدیکی مقاومت تاریخی قرار بگیرد، محدوده ۱۰۴۳۰ شاخص بانکی مقاومت تاریخی مهم این گروه است که اگر موفق به شکست آن شود عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل برای گروه بانکی رقم می زند.

کنترل بازار در دستان درهم

بازارساز این روز ها با خبرهای مثبت از کشورهای منطقه بازار ارز را کنترل می کند که برخی تصور میکنند تزریق درهم در بازار افزایش یافته است. بررسی نمودار درهم در بازه ماهانه نشان میدهد که درهم از مرداد ۱۴۰۱ تا کنون بیش از یک کندل ماهانه منفی ثبت نکرده است ولی اگر در این ماه هم کندل درهم منفی شود نشان میدهد که انتظارات منفی ارزی تا حدود زیادی تعدیل شده است. ولی در بازه هفتگی معاملات درهم اندیکاتور مکدی سیگنال نزولی میدهد که باید دید درهم چگونه کنترل بازار ارز را در دست خواهد گرفت.

مهمترین مقاومت طلا ۱۸ عیار

اونس طلا از مقاومت تاریخی خود فاصله گرفته، طلای هجده عیار حمایت ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان را پیشرو دارد که اگر آن را بشکند حمایت ۳۸ درصدی فیبوناچی در اولویت قرار خواهد گرفت سطح ۲۳ درصدی فیبوناچی هم مهمترین مقاومت پیش روی هر گرم طلای هجده عیار است.