به گزارش اکو ایران،قیمت دلار هرات که با اشباع فروش از کف 46 هزار و 700 تومان تا مرز 50 هزار تومان بالا آمده بود، در انتهای هفته گذشته با اخبار تبادل زندانیان آمرییکایی و آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی به کانال 48 هزار برگشت.

معامله‌گران می‌گویند همچنان در بازار ارز خبرها نقش اصلی را بازی می‌کنند و از آن‌جایی که بوی توافق به مشام بازار رسیده خریدار قوی در این نرخ‌ها وجود ندارد. با وجود تمام اخبار مثبت قیمت دلار هرات در پشت خط جمعه 48 هزار و 900 تومان شروع به کار کرد و با افزایش به حمایت ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد.

معامله‌گران معتقدند در این هفته هم بازار ارز با اخبار توافق هسته‌ای، آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره و تبادل زندانیان نوسانی خواهد بود. آن‌ها می‌گویند در صورت هر یک از این اتفاق‌ها در هفته آینده قیمت دلار توانایی کاهش تا کف قبلی یعنی 46 هزار و 700 تومان را دارد. این دسته با اشاره به بالاتر بودن قیمت دلار در هرات از سلیمانیه می‌گویند هرات کوتاه می‌آید.

تکنیکال‌کاران معتقدند قیمت دلار همراه با اخبار  با نوسان‌های رفت و برگشتی کاهش خواهد داشت. اولین سد کاهش در بازار ارز هرات 48 هزار و 200 تومان و بعدی 47 هزار و 700 تومان است. آ‌ها می‌گویند با برخورد قیمت به هر سطح حمایتی احتمال برگشت نرخ هم فراهم می‌شود تا در نهایت به نقطه هدف برسد. کاهشی‌های بازار معتقدند با این توافق کف حمایت 46 هزار و 700 تومان از دست می‌رود و حمایت مهم بعدی در کانال 44 هزار تومان قرار دارد. اما افزایشی‌های بازار معتقدند با توجه به اشباع فروش قبلی در کف می‌توان نتیجه گرفت در این سطح قیمتی دلار تقاضای خرید وجود دارد و با رسیدن قیمت دلار به این کف احتمال پرش نرخ زیاد است. آن‌ها حتی تصور می‌کنند افزایش در دور دوم بیشتر از قبلی خواهد بود و امکان بازگشت قیمت به کانال 50 هزار تومان وجود دارد.