به گزارش اکوایران، بازار سکه امامی این روزها شاهد طناب‌کشی سکه‌بازان بین دو کانال ۲۸ میلیون تومان و کانال ۲۹ میلیون تومان است. با این حال هنوز نیرویی به طور کامل نتوانسته قیمت سکه را در یکی از دو مرز یاد شده تثبیت دهد.

بررسی‌ها حکایت از کاهش خرید و فروش سکه در معاملات پشت خطی دیشب دارد. فلز زرد رنگ داخلی شب گذشته در محدوده ۲۹ میلیون تومان به فروش رسید.

به نظر می‌رسد سکه‌بازان در شرایط کنونی بیشتر در حال محک زدن شرایط بازار اونس طلا و دلار هستند و خرید و فروش‌های خود را تا حدی با احتیاط انجام می‌دهند. در چنین فضایی بازار سکه در دامنه ۲۷ میلیون الی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زندانی شده و تا اندازه‌ای به تعادل رسیده است.

در شرایط فعلی برخی تحلیلگران فنی باور دارند قیمت سکه در صورت از دست دادن مقاومت ۲۹ میلیون تومان، می‌تواند تا نقطه ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند و در صورت عبور از محدوده ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، مقاومت بزرگ بعدی برای بازیگران سکه محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و محدوده ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به نظر می‌رسد سکه‌بازان از یک سو نسبت به روند آتی اونس طلا اطمینان خاصی ندارند، چراکه طلا در روزهای اخیر در کف حمایتی ۱۹۴۰ دلار تا مرز مقاومتی ۱۹۷۰ دلار در رفت و برگشت بوده است.

در کنار این، سکه‌بازان کمی درباره روند افزایشی دلار دچار تردید شده‌اند و به همین دلیل کمی خریدهای خود را پایین آورده‌اند.

فعالان بازار معتقدند در صورتی که اسکناس آمریکایی بالای ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد، احتمال بروز خریدهای هیجانی در بازار سکه قوی خواهد شد.

حباب سکه 29 خرداد