به گزارش اکوایران، عمان و قطر دو‌ کشور همسایه‌ای هستند که همواره به عنوان میانجی در تنش‌های سیاسی میان ایران و غرب عمل کرده‌اند‌ و اقدامات این کشورها با باز کردن مسیر دیپلماسی به روی کشور و کاهش تنش‌ها موجب برقراری آرامش در بازار ارز شده است. مقامات این دو‌ کشور عربی غالبا یا پیام‌هایی از سمت غرب داشته‌اند یا پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند که از میزان تنش‌ها کاسته است‌.

در خبرگزاری‌های بین‌المللی آمده که پول‌های آزاد شده ایران از عراق در بانک عمان و پول‌های آزاد شده ایران از کره جنوبی در قطر نگهداری خواهد شد. در چنین شرایطی روز قبل در خبرها اعلام شد که حسین امیرعبداللهیان عازم قطر و عمان است. اعلام همزمان دو مقصد در یک زمان باعث شد تا گمانه‌زنی‌ها از ربط این سفر به آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده و تبادل زندانیان افزایش پیدا کند و قیمت‌ها در بازار ارز روند نزولی بگیرد.

تا مشخص شدن نتیجه این سفر خریداران از بازار ارز فاصله گرفته‌اند و احتیاط می‌کنند تا اگر خبرهای مثبتی از قطر و عمان رسید مورد هجمه فروشنده‌ها در بازار ارز قرار نگیرند. در حال حاضر دلار منتظر خبرهایی است که از سفر وزیر امور خارجه به کشورهای حاشیه خلیج فارس، منعکس می‌شود.

دوراهی در بازار دلار

حباب درهم امارات اگرچه هنوز در بازه کمتر از هزار تومان است ولی با وجود روند نزولی قیمت ها در روز گذشته حباب درهم کمی رشد کرد. قیمت دلار در روز قبل به حمایت محدوده ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان برخورد کرد و برای تصمیم گیری درباره ادامه مسیر دلار تهران در دو راهی قرار گرفته و منتظر نتیجه خبر وزیر خارجه کشور است که حمایت فوق را بشکند و یا تشکیل یک الگوی ساید را تایید کنند و به سمت مقاومت محدوده ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان حرکت کند.‌

اثر میانجی بر سکه رفاه

سفر به کشورهای میانجی اثر خود را بر بازار ارز و سکه گذاشته و میانجی ها در روز قبل بازار ارز و سکه را نزولی کردند.

سکه رفاه در روز گذشته ولی پایین‌تر از بازار آزاد معامله شد و به پایین کانال ۲۸ میلیون تومانی نفوذ کرد. بررسی تکنیکی سکه رفاه نشان میدهد که سکه رفاه خط روند حمایتی صعودی خود را از دست داده ولی حجم معاملات سکه رفاه در روز قبل بالا رفت که از دوازدهم اردیبهشت تا کنون سابقه نداشته است. از نظر تکنیکی هم علاوه بر از دست دادن خط روند صعودی سکه رفاه، حمایت پایین ابر کومو را از دست داده است که از نظر تکنیکی مقاومت ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مقاومت مهمی که این اندیکاتور پیش روی سکه رفاه قرار داده است.

بانک ملت سرخپوش شد

گروه بانکی روز قبل با فشار عرضه رو به رو بوده و این گروه در روز قبل سرخپوش شد سهام بانک‌ ملت که لیدر گروه بانکی هم هست روز قبل برای سومین روز متوالی سرخپوش شد.

بررسی تکنیکالی بانک ملت نشان می دهد که از شروع روند اصلاحی در بازار سرمایه این سهام روند نزولی نگرفته و به روند صعودی خود ادامه داده است.‌

آنچه که نمودار بانک‌ ملت نشان میدهد آنست که این بانک درروی حمایت خود قرار گرفته است و در صورتی که از این محدوده حمایت شود می تواند به سمت مقاومت خود در محدوده ۵۵۵ تومان حرکت کند در غیر اینصورت حمایت محدوده ۵۱۰ تومان و حمایت ۵۰۰ تومان حمایت پیش روی بانک ملت هستند.