به گزارش اکوایران، قیمت دلار  امروز چهارشنبه 31 خرداد ماه 1402در  بازار ارز  هرات مرز حمایتی 48 هزار و 800 تومان را از دست داد و در محدوده 48 هزار و 400 تا 500 تومان به فروش رسید. پیش از این فعالان بازار گفته بودند که مرز حمایتی  48 هزار و 800 تومان برای دلار مهم است و در صورتی که اسکناس آمریکایی از این محدوده پایین بیاید فشار فروش در بازار زیاد می‌شود و احتمال عقب نشینی تا محدوده 27 هزار و 600 تومان هم محتمل است. 

درهم دنده معکوس زد 

در کنار هرات، نرخ حواله درهم نیز امروز دنده معکوس زد و با 100تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته در محدوده 13 هزار و 480 تومان معامله شد. 

سایه سنگین اخبار سیاسی بر سر قیمت دلار

در تهران هم سایه سنگین اخبار سیاسی بر سر قیمت دلار باعث شده دلار کم جان شود و عمق معاملات کاهش یابد. طبق اعلام سایت‌ها نرخ دلار ظهر امروز در تهران در محدوده 48 هزار و 600 تا 48 هزار و 800 تومان تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز تقریباً رنج است. 

فعالان بازار می‌گفتند این مرز برای بازار دلار از اهمیت بسزایی برخوردار است. به عقیده آنها در صورتی که در روز جاری نرخ دلار بالای این محدوده باقی بماند احتمال ورود آن به کانال 49 هزار تومان وجود دارد. با این حال اگر محدوده فعلی دلار از دست برود احتمال عقب نشینی تا ابتدای کانال 48 هزار تومان محتمل است.

از سوی دیگر، تکنیکالیست‌ها باور دارند درصورتی که اسکناس آمریکایی در تهران حمایت 48 هزار و 300 را از دست بدهد احتمال برگشت به تا مرز حمایتی 47 هزار و 700 تومان وجود دارد.

سیگنال علی باقری  به بازار دلار

به نظر می‌رسد معامله گران بازار ارز تهران در شرایط فعلی در انتظار نتایج سفر امیرعبداللهیان به عمان هستند. در کنار آن بازار دلار به دیدار انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات رفع تحریم ها با علی باقری کنی معاون سیاست خارجه اتحادیه اروپا در دوحه چشم دوخته است. 

علی باقری کنی در تازه ترین پیام توئیتری خود این خبر را تایید کرده و نوشت: ‌جلسه‌ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

قیمت طلا و سکه عقب نشینی کردند

قیمت طلای جهانی در بازار امروز تقریبا با 2 دلار کاهش برروی 1934 دلار قرار گرفت. در تهران هم هر گرم طلا 18 عیار امروز در محدوده 2 میلیون و 303 هزار و 100 تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز 26 هزار و 600 تومان پایین آمده است. 
قیمت سکه امامی هم امروز با کاهش 200 هزار تومانی در محدوده 28 هزار و 300 تومان معامله شد.