به گزارش اکوایران، با عقب‌نشینی گروه واگنر از روسیه، قیمت دلار هم عقب نشست و دیروز جان بالا رفتن نداشت.

احتمال مذاکرات و انتشار خبر آزادسازی منابع ارزی ایران، احتیاط را به بازار ارز برگردانده است. حتی با وجود ابقای ایران در لیست سیاه اف.ای.تی.اف، معامله‌گران بازار ارز بی‌گدار به آب نمی‌زنند و با احتیاط مقاومت‌های پیش رو را تست می‌کنند.

در روز قبل هم دلار نتوانست در کانال ۵۰ هزار تومانی خود را حفظ کند و به کانال ۴۹ هزار تومانی عقب‌نشینی کرد.

حمایت مهم درهم چند است؟

بررسی تکنیکالی بازار ارز نشان می‌دهد که اندیکاتورهایی مانند مکدی و ایچی کومو سیگنال صعودی می‌دهند ولی از نظر بنیادی بازار دلیلی برای افزایش در روز قبل نداشت و عرضه درهم امارات توسط بازارساز و میزان حباب درهم نشان می‌دهد که بازار ارز در شرایط کنترل شده‌ای است که معامله‌گران در آن بی‌گدار به آب نمی‌زنند.

حباب درهم همچنان پایین‌تر از هزار تومان است که دو‌ نشانه احتیاطی را برای معامله‌گران صادر می‌کند: یا هیجانات و انتظارات افزایشی در این محدوده‌های قیمتی کاهش پیدا کرده یا قدرت بازارساز در معاملات درهم به اندازه‌ای بالا رفته که با عرضه مناسب درهم توانسته افسار انتظارات افزایشی مهار کند.

امارات از شرکای تجاری اصلی ایران است و از دیرباز به عنوان مبداء مهم واردات کالا برای کشور بوده است. معامله‌گران ارز در تهران از گذشته برای قیمت‌گذاری دلار، حباب درهم در روز قبل را بررسی می‌کردند. در شرایطی که حباب درهم در بازه شش‌ماهه بالاتر از ۱۰۰۰ تومان است، حباب درهم در روز قبل کمتر از این محدوده قرار داشت که نشان‌دهنده احتیاط معامله‌گران در بازار ارز است.

از نظر فنی درهم امارات روز قبل توانست از مقاومت مهم ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان عبور کند ولی موفق به تثبیت بالای آن نشد و به عقب برگشت حمایت ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان مهمترین حمایت درهم در مسیر پیش رو است.

حمایت خط روند صعودی میزبان طلای آبشده

از دهه سوم خرداد که طلای آبشده به حمایت نیمه کانال 9 میلیون تومانی برخورد کرد و برگشت، روی یک خط روند صعودی قرار گرفته و محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تا محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حمایت این خط روند صعودی کوتاه‌مدت است ولی طلای آبشده از آذر سال گذشته روی یک خط روند صعودی بلندمدت‌تر قرار گرفته و بالای آن معامله می‌شود. حمایت حوالی ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، حمایت خط روند صعودی طلای آبشده از اوایل آذر است که حمایت مهمی برای آن محسوب می‌شود. مقاومت نیمه کانال ۱۰ میلیون تومانی، مقاومت طلای آبشده در مسیر پیش رو محسوب می‌شود.

گروه سیمان از بند مقاومت پرید

با وجود رشد حدود ۲۷ هزار واحدی شاخص کل در روز قبل ارزش معاملات خرد چنگی به دل نمی‌زد. تحلیلگران معتقدند برای شروع روند صعودی باید ارزش معاملات خرد بالای محدوده ۱۰ هزار میلیارد تومان تثبیت شود.

با این وجود یکی از گروه‌هایی که روز قبل مورد استقبال قرار گرفت و ارزش معاملات مناسبی را ثبت کرد سهام گروه سیمانی بود که در بورس کالا نیز صدرنشین معاملات شد.

بررسی تکنیکالی گروه سیمان نشان می‌دهد که این گروه از سد مقاومت ۲۳۱۳۱ واحد گذشته و یک مثلث افزایشی را رو‌ به بالا شکسته است. شاخص گروه سیمانی سه روز متوالی ‌بالای این مقاومت معامله شده که تثبیت بالای مقاومت را تایید می‌کند.

محدوده ۲۳۱۳۰ واحد مهمترین حمایت گروه سیمانی است و مقاومت ۲۴ هزار واحدی پیش روی شاخص سیمان قرار دارد.