به گزارش اکوایران، قیمت دلار امروز دوشنبه 19 تیر ماه در  بازار ارز  هرات با گپ مثبت باز شد. اسکناس آمریکایی در شروع معاملات نقدی بازار هرات وارد کانال 50 هزار تومان شد و تا پله اول کانال فوق بالا رفت اما در ادامه معاملات سیر نزولی به خود گرفت و اندکی پایین تر از مرز حمایتی 49 هزار و 800 تومان به فروش رسید. این قیمت در واقع کاهش تقریبا 150 تومانی نسبت به دیروز را نشان می‌دهد. 

عقب نشینی  قیمت دلار  از مرز مهم

بازار ارز تهران هم امروز با 49 هزار و 800 تومان شروع به کار کرد و در ادامه روز بر روی 49 هزار و 600 تومان قرار گرفت. نرخ حواله درهم  نیز نوسان محدودی ار ثبت کرد و در حدود 13 هزار و 740 تومان مبادله شد. 

 محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت دلار 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شرایط فعلی حمایت 49 هزار و 800 تومان و مقاومت 51 هزار و 200 تومان محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت دلار هستند که در صورت پیشروی در هر جهتی آینده  قیمت دلار  مشخص خواهد شد‌.

بازار دلار در انتظار  آزادی زندانیان

در بازار امروز اخبار جدید در مورد آزادی زندانیان مورد توجه معامله گران قرار گرفت. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تازه ترین اظهارات خود  گفت دولت بایدن با هدف آزاد کردن آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران، با تهران «مذاکرات غیرمستقیم» دارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران هم  در نشست خبری خود در این باره گفت تلاش‌های دیپلماتیک ادامه دارد و متناسب با شرایط و فرصت‌ها این مسیر را دنبال خواهیم کرد. هم در ارتباط با آزادی زندانیان و هم رفع انسداد از دارایی‌های مالی ایران و هم در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها این گفت‌وگوها و تبادل پیام‌ها با فراز و نشیب‌هایی ادامه دارد و روند جاری محسوب می‌شود. آن طور که کنعانی گفته در فضای کنونی صحبت از روابط دوجانبه ایران و  آمریکا بی‌معنی است.

قیمت دلار ،یورو و درهم در بازار رسمی

 قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز نیز بدون تغییر با همان نرخ روز گذشته بر تابلو درج شده است. قیمت دلار  امروز، دو‌‌‌‌‌‌شنبه 19 تیر ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در سطح 41 هزار و 258 تومان قرار گرفته است.همچنین قیمت یورو امروز با کاهش تقریبا 70 تومانی در سطح 45 هزار و 183 تومان قرار گرفته است. قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 234 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و  حواله درهم  نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 507 تومان، 41 هزار و 076 تومان و 10 هزار و 213 تومان درج شده است.

همچنین قیمت هر گرم  طلا 18 عیار  امروز 19 تیر 1402 در مرکز مبادله ارز و طلا در سطح 2 میلیون و 308 هزار تومان قرار دارد.

قیمت ارز توافقی

نوسان امروز قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان همانند روز گذشته در دامنه محسوسی بوده است. قیمت دلار امروز ‌دو‌شنبه 19 تیر ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا ظهر امروز) بطور میانگین 41 هزار و 265 تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز همچنان در کانال 45 هزار تومانی قرار گرفته و با کاهش 53 تومانی نسبت به روز گذشته، رقم میانگین 45 هزار و 186 تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل 13 هزار و 329 تومان اعلام شده است.

این نرخ‌ها در حالی است که  قیمت دلار  در  بازار آزاد  یعنی قیمتی که بانک مرکزی آن را غیررسمی می‌خواند در سطح بالاتری قرار دارد؛  قیمت دلار در بازار آزاد  با اختلاف تقریبا 8 هزار تومانی در کانال 49 هزار تومان قرار دارد.

قیمت طلا نزولی شد 

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز نسبت به دیروز تقریبا 10 هزار و 800 تومان پایین تر بود.فلز زرد رنگ داخلی ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش 2میلیون و 347 هزار و تومان بود. 

عقب نشینی سکه از مرز حمایت 

قیمت سکه هم امروز مرز حمایتی 28 میلیون و 500 هزار تومان را از دست داد و با کاهش 147 هزار تومانی در محدوده 28 میلیون و 385 هزار تومان به فروش رسید.