به گزارش اکوایران، امروز شنبه 24 تیر ماه نرخ دلار  در هرات با گپ مثبت باز شد. آن طور که معامله گران مدعی بودند  قیمت دلار  در معاملات نقدی هرات امروز تا نیمه کانال 49 هزار تومان پیش رفت. رشد اسکناس آمریکایی در هرات موجب شد عده‌ای از بازیگران ارزی تصور کنند که در تهران هم دلار  نوسان صعودی را تجربه خواهد کرد.

با این حال، نرخ دلار در تهران امروز رشد خاصی را ثبت نکرد و حتی اندکی افت کرد و به سمت کف کانال 49 هزار تومان پایین آمد و در ظهرامروز نسبت به دو روز قبل رِنج بود. 

از نظر فعالان بازار یکی از دلایل درجا زدن دلار در تهران ناشی از ثبات نسبی نرخ حواله درهم  بود. قیمت درهم در بازار امروز برخلاف  قیمت دلار  در هرات ساز ناکوک زد و در محدوده 13 هزار و 680 تومان به فروش رسید. 

یکی از خبرهای مهمی که امروز تا حدودی مورد توجه معامله گران دلار قرار گرفت؛ ادعایی بود که از سوی روزنامه اسرائیلی هاآرتص مطرح شد. این روزنامه در گزارشی مدعی شده توافق غیرمکتوب ایران و  آمریکا  اجرا شده و به نظر می‌رسد ایران سرعت غنی سازی با خلوص بالای اورانیوم را کاهش داده است. معامله گران می‌گفتند در صورتی که این ادعا درست باشد می‌تواند بر روی نرخ دلار در تهران اثر گذار باشد. 

قیمت دلار فریز شد 

 قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز نیز برای چندمین روز متوالی فریز شده و با همان نرخ روز گذشته بر تابلو درج شده است. قیمت دلار  امروز، ‌‌‌‌‌‌شنبه 24 تیر ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در سطح 41 هزار و 257 تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو امروز در ادامه روند افزایشی خود وارد کانال جدید 46 هزار تومانی شده و با افزایش 470 تومانی نسبت به روز کاری قبل در سطح 46 هزار و 358 تومان قرار گرفته است.در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با قیمت روز گذشته بر تابلو درج شده و رقم 11 هزار و 234 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و  حواله درهم  نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 507 تومان، 42 هزار و 143 تومان و 10 هزار و 213 تومان درج شده است.قیمت هر گرم  طلا 18 عیار  امروز 24 تیر 1402 در مرکز مبادله ارز و طلا در سطح 2 میلیون و 316 هزار تومان قرار دارد.

قیمت ارز توافقی در سایت کانون صرافان

نوسان امروز قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان نیز همانند مرکز مبادله تنها در   قیمت یورو   رخ داده است.

قیمت دلار امروز ‌‌شنبه 24 تیر ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا بعدازظهر امروز) بطور میانگین 41 هزار و 256 تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته  تغییری نداشته است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز در یک کانال بالاتر قرار گرفته و با نوسان قابل توجهی، رقم میانگین 46 هزار و 190 تومان برای آن درج شده است.قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل 13 هزار و 278 تومان اعلام شده است.

عقب نشینی قیمت سکه از مرز مهم 

قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش نزدیک به 7هزارتومان بالا رفت و در محدوده 2 میلیون و 356 هزار و 200 تومان به فروش رسید. قیمت سکه امامی ظهر امروز با کاهش تقریبا 100 هزار تومانی از مرز حمایتی 28 میلیون و 200 هزار تومان پایین آمد.