به گزارش اکوایران، افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح دو ماهه در ابتدای هفته باعث ایجاد احساسات صعودی قوی در بازار شده است. با این حال، چندین تحلیل‌گر نیز به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که در پیش‌بینی تبعات تصمیم فدال رزرو عجول نباشند.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند قیمت طلا در فاصله قابل توجهی به 2000 دلار در هر اونس بازگردد، حتی در شرایطی که فدرال رزرو تضمین می‌کند که نرخ بهره را 25 واحد پایه دیگر در هفته آینده افزایش دهد. در همین حال، تحلیلگران بازار، اگرچه صعودی هستند، اما به نظر می رسد محتاط‌تر باشند.

شان لوسک، یکی از مدیران هجینگ تجاری در والش تریدینگ، گفت که او همچنان نسبت به طلا خوش‌بین است زیرا فدرال رزرو نمی‌تواند فشارهای تورم را کنترل کند در حالی که مسائل عرضه بر بازارهای کالاهای اساسی حاکم است. با این حال، او افزود که مبارزه با فدرال رزرو در کوتاه مدت سودی ندارد.

او گفت: «بله، اگر فدرال رزرو پس از افزایش نرخ بهره، تمایل خود را حفظ کند، قیمت طلا می تواند 50 دلار در هفته آینده کاهش یابد. «اما آنها نمی‌توانند در مورد تورم انجام دهند. شما دسته‌ای از کالاها را دارید که به دلیل مشکلات عرضه جایی برای افزایش ندارند. انواع کمبودها در طیف گسترده‌ای از کالاها وجود دارد. به همین دلیل، من فکر می‌کنم طلا باید همچنان با کاهش قیمت خریده شود.»

جیمز استنلی، استراتژیست بازار در StoneX، گفت که او شاهد افزایش قیمت طلا در هفته آینده در جلسه فدرال رزرو است.

او افزود که توانایی چشمگیر طلا برای باقی ماندن بالای 1950 دلار می‌تواند منجر به آزمایش مجدد 2000 دلار در هر اونس پیش از فدرال رزرو شود.

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در یک رای مساوی، هر دو مواضع صعودی و خنثی 8 رای یا 42 درصد به دست آوردند. در همان زمان، سه تحلیلگر یا 16 درصد نسبت به طلا برای هفته آینده دیدگاه نزولی داشتند.

این در حالی است که در نظرسنجی های آنلاین 369 رای داده شده است. از این تعداد، 221 نفر یا 60 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 95 یا 26 درصد دیگر گفتند که کمتر خواهد بود، در حالی که 53 رأی دهنده یا 14 درصد در کوتاه مدت بی‌طرف بودند.

IMG_20230722_234201_676