به گزارش اکوایران ، امروز شنبه 7 مرداد ماه، اولین روز کاری  بازار ارز تهران بعد از تعطیلات رسمی نهم و دهم محرم بود. قیمت دلار که سه روز قبل در کانال 49هزار تومان قرار داشت امروز دو پله پایین آمد و در محدوده 48 هزار و 800 تومان به فروش رسید. 

معامله گران دلار می‌گویند که مرز 48 هزار و 600 تا 48 هزار و 800 تومان برای بازار دلار پر اهمیت است.اگر قیمت دلار این سطح را از دست بدهد حمایت بعدی 48 هزار و 300 تومان خواهد بود که قیمت می‌تواند نسبت به آن واکنش داشته باشد. از طرف دیگر اگر محدوده فعلی حفظ شود دلار می‌تواند در مرز 49 هزار تومان نوسان کند.

قیمت دلار در هرات و نرخ حواله درهم امروز 

قیمت دلار در هرات هم در شروع معاملات نقدی امروز در حول و حوش 48 هزار و 950 تومان معامله شد اما ظهر امروز -در زمان نگارش این گزارش- با 48 هزار و 860 تومان به فروش رسید. 
نرخ  حواله درهم  نیز در آغاز معاملات نقدی امروز تا حدودی بالاتر از سه روز قبل بود اما در نیمه ظهر امروز رنج شد و با 13 هزار و 480 تومان قیمت خورد. 

یک سیگنال سیاسی به بازار دلار 

در بازار امروز تصویب ۲ طرح علیه ایران در کمیته کنگره آمریکا مورد توجه معامله گران قرار گرفته بود. طرح نخست «قانون بررسی کاهش تحریم‌های ایران» نام گرفته است. این طرح خواستار آن است که دولت آمریکا هیچ تحریمی را بدون مشورت با کنگره علیه ایران کاهش ندهد.

طرح دوم خواستار تشدید تحریم‌ها علیه برنامه‌های پهپادی و موشکی ایران قبل از منقضی شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل در اکتبر سال جاری میلادی است. 

برخی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می گفتند تصویب این دو طرح  می تواند چالشی جدید در موضوعات مورد مناقشه ایران و غرب ایجاد کند. 

از سوی دیگر موضوع مهم دیگری که امروز در بین معامله گران برجسته شد شکایت ایران از کره جنوبی بابت مطالبات ارزی بود. در خبرها آمده با ارسال لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره به داوری از سوی رئیس جمهور به مجلس، شکایت ایران از کره جنوبی درباره پیگیری حقوقی و استرداد مطالبات از بانک‌های این کشور رسماً کلید خورده است. این خبر در حالی است که پیش از این بارها احتمال آزادسازی ارزهای بلوکه شده از سوی کره جنوبی تیتر اخبار رسانه‌های رسمی شده بود. 

قیمت اونس در بازار امروز 

قیمت اونس طلا امروز در محدوده 1960 دلار به فروش رسید.این در حالی اتفاق افتاد که روز قبل یعنی در روز پنجشنبه قیمت هر اونس طلا نزدیک به 1.4 درصد کاهش قیمت داشت.

کارشناسان بازار کاهش ارزش دلار آمریکا را عامل اصلی افزایش روز جمعه قیمت طلا عنوان کردند. همچنین داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا نیز نشان می‌دهد که تورم در این کشور در حال بازگشت به محدوده‌ای است که بانک مرکزی می‌خواهد.

همین دلیل نیز سبب شده است که بازارها گمان کنند که چرخه انقباضی فدرال رزرو دیگر به آخر خط رسیده است. شاخص PCE آمریکا یا همان شاخص مصرف شخصی در این کشور ماه گذشته 0.2 درصد افزایش پیدا کرد. برخی تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو بر شاخص PCE نسبت به بقیه شاخص ها تمرکز بیشتری دارد.

نوسان کاهشی قیمت طلا و سکه 

قیمت  طلا 18 عیار در بازار امروز با نوسان کاهشی تقریبا 8 هزار تومانی  در محدوده 2 میلیون و 325 هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه امامی هم امروز کانال 28 میلیون تومان را حفظ کرد اما با 100 هزار تومان کاهش بر روی 28 میلیون و 100 هزار تومان قرار گرفت.