به گزارش اکوایران ، قیمت دلار امروز چهارشنبه ۱۸مرداد ماه تا ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان پایین آمد اما در ادامه معاملات به سمت مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان گام برداشت. این قیمت در مقایسه با روز گذشته تقریباً رنج بود.

در هرات هم هر برگ اسکناس آمریکایی در مقایسه با روز قبل در حدود ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید.

نرخ حواله درهم نیز امروز نسبت به دیروز تقریبا رنج‌ رو به بالا بود و در حول و حوش ۱۳هزارو ۶۵۰تومان معامله شد.

یکی از خبرهای مهم در بازار امروز ‌وعده ای بود محمد رضا فرزین درباره پول های بلوکه شده داد. فرزین در نشست مشترک رسانه‌ای مسئولان اقتصادی دولت با عنوان «عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم» با بیان این‌که «مذاکرات سیاسی برای پس گرفتن پول‌های بلوکه کشور در حال انجام است»، گفت: به زودی خبرهای خوبی در این باره خواهیم شنید.

رییس کل بانک مرکزی همچنین گفت: فروش نفت در تیرماه به بالاترین رقم خود در ۵ سال گذشته رسیده است.

روز گذشته هم امیرعبداللهیان -وزیر امور خارجه- در تازه‌ترین اظهارات خود درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفته بود که «از طریق قطر و عمان ماه‌هاست پیام‌هایی بین ما و آمریکا ردوبدل می‌شود؛ تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است و در این رابطه هیچ پیش‌شرطی در نظر نمی‌گیریم و به طرف‌های واسطه اعلام کرده‌ایم که تبادل را در چارچوب مورد توافق انجام می‌دهیم».

عده ای از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می‌گفتند به نظر می رسد معامله گران در انتظار اخبار قطعی و سورپرایز جدید بانک مرکزی هستند و به همین دلیل قیمت ها نسبت به روز قبل رنج شد.

امروز‌ چهار‌شنبه 18 مرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش 13 تومانی نسبت به روز قبل در سطح 41 هزار و 356 تومان قرار گرفته است.

قیمت دلار از ابتدای مرداد تاکنون حدود 100 تومان افزایش یافته است.

همچنین قیمت یورو بر خلاف روند روز گذشته با کاهش 192 تومانی در سطح 45 هزار و 286 تومان قرار گرفته است.

در همین راستا قیمت درهم امارات  نیز با رقم 11 هزار و 261 تومان بر تابلو درج شده است که نسبت به روز گذشته نوسان محسوسی نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 596 تومان، 41 هزار و 169 تومان و 10 هزار و 237 تومان درج شده است.

قیمت ارز توافقی

قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان امروز تنها با افزایش دلار همراه بوده است.

قیمت دلار امروز چهار‌شنبه 18 مرداد ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ظهر امروز) با افزایش 12 تومانی نسبت به روز کاری قبل بطور میانگین 41 هزار و 354 تومان اعلام شده است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز امروز با کاهش 180 تومانی رقم میانگین 45 هزار و 297 تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل 13 هزار و 252 تومان اعلام شده که با کاهش 77 تومانی همراه شده است.

قیمت سکه امامی هم در بازار امروز با ۵۰هزار تومان افزایش به ۲۸میلیون و ۶۵۰ تومان رسید.